• Anonym (Lost)

    Varför kan jag inte sluta tänka på hennes tidigare liv

    Hej

    Jag kommer från ett 20 årigt destruktiv förhållande. 4 barn och 1 år som gift.

    Jag har nu idag träffat min stora kärlek... Hon har allt jag någonsin kunnat drömma om.

    Vi har det riktigt bra... och vi ser ljust på framtiden och skall gifta oss nästa år.

    Hon har barn från en annan rellation och har haft ett tidigare liv...

    VARFÖR har jag så svårt att släppa de? Facebook upp och ner letar som en besatt efter bilder och inlägg från hennes tidigare relation.

    Jag kapade allt på Facebook vad gäller mitt tidigare liv. Jag vill leva framåt och släppa de som varit. Är det någon som har samma problem? Snälla har ni några tips.

    Vi har pratat om de... men ... jag börjar tappa greppet. Vill inte att en sån här skit sak ska förstöra det vackra vi har. Vi har potential att leva ett långt och lyckligt liv tillsammans.

    Måste få ur mig detta.

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Varför kan jag inte sluta tänka på hennes tidigare liv
  • Pope Joan II

    Ja, det verkar ju inte klokt. Du har fyra barn från ett tjugo år långt tidigare förhållande men eftersom du och inte din nya partner gått ur Facebook så är hennes bagage ett problem medan ditt inte är det. Har hon tålamod med sådan idioti alltså?

  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Lost) skrev 2019-09-17 15:33:18 följande:

    Hej

    Jag kommer från ett 20 årigt destruktiv förhållande. 4 barn och 1 år som gift.

    Jag har nu idag träffat min stora kärlek... Hon har allt jag någonsin kunnat drömma om.

    Vi har det riktigt bra... och vi ser ljust på framtiden och skall gifta oss nästa år.

    Hon har barn från en annan rellation och har haft ett tidigare liv...

    VARFÖR har jag så svårt att släppa de? Facebook upp och ner letar som en besatt efter bilder och inlägg från hennes tidigare relation.

    Jag kapade allt på Facebook vad gäller mitt tidigare liv. Jag vill leva framåt och släppa de som varit. Är det någon som har samma problem? Snälla har ni några tips.

    Vi har pratat om de... men ... jag börjar tappa greppet. Vill inte att en sån här skit sak ska förstöra det vackra vi har. Vi har potential att leva ett långt och lyckligt liv tillsammans.

    Måste få ur mig detta.

    Tack på förhand.


    Det är ju superbra att du kan släppa ditt tidigare liv som varit destruktivt. Då måste du ju kunna släppa hennes också. Du kan inte kräva att hon ska radera allt också. Antingen använder du själv inte FB alls, eller så kan ni bli ovänner. Alltså var inte vän med henne på FB om  du inte klarar av att se vad hon har gjort tidigare. 

    Jag har en lång relation bakom mig med en man jag inte vill ha något att göra med idag. Men han är barnens pappa och för deras skulle vill jag inte radera honom. Vi hade fina stunder som jag vill minnas, han gav mig barnen och jag vill att de ska veta att det. Tänk så i stället. Det du skriver är otroligt själviskt. Försök att kliva ut ur dig själv och vara generös mot din nya och även mot dina och hennes barn.
  • Anonym (Julie)

    Det finns bara en sak att göra: Skärp dig!!!

    20 år långt förhållande och 4 barn, du är vuxen och beter dig som en barnunge!

    Om hon inte tröttnar förr så blir det senare, och det kommer enbart vara ditt eget fel.

    Jag kanske låter hård nu, men sanningen är ibland hård. Vill du leva ett lång och lyckligt liv tillsammans med henne? Eller tänker du förstöra det? Ditt val!

  • Anonym (M)

    Du låter sjuk och potentiellt farlig faktiskt. Skulle jag vara tjejen så skulle jag lägga benen på ryggen och springa långt från dig!

  • Dansat

    Tack... För era tankar.

    De var de ända jag ville ha, rena sunda tankar. Då jag känner att ingen lyssnar eller tar mitt parti bara för att de är lättast och artigast.

    Jag har läst några trådar och tänkt att fan va otrevliga och hårda alla är. De var nog de jag behövde.

    Så Tack till alla svar.

Svar på tråden Varför kan jag inte sluta tänka på hennes tidigare liv