• Anonym

Torra slemhinnor när man ammar?

Är det fler som upplever att de har blivit 'torra' i underlivet efter graviditeten och under amningen? Blev det bättre när ni slutade amma?
    Det börjar påverka vårt sexliv en aning, då jag drar mig för sex eftersom jag numera har mycket svårare för att bli upphetsad och njuta som förut?

• Svar på tråden Torra slemhinnor när man ammar?
  • Mamali

Jag hade det problemet också och det blev inte "helt bra" förrän jag slutade amma helt och hållet.

• Gumlan

Vi kan inte ha sex alls :( känns som sandpapper där nere...

• Anonym

hm hoppas på att det blir bättre när jag slutar amma helt då...
    Lite glidmedel och 'träning' kanske också hjälper, men det är nytt för mig att sex med min man som jag älskar och tycker är snygg helt plötsligt känns 'svårt' eller ibland tom lite jobbigt... Inga fler med samma problem eller tips?

• tjoppaloppan

Här lär man sig nya saker varje dag.

Kroppen är en intressant konstruktion!

• Anonym

Jag hade det likadant, men min gynekolog tipsade om Ovesterin som är svagt östrogen. Finns receptfritt på apoteket. Köp vaginalkrämen. Efter två veckor blev jag bättre. Lycka till!

• Stina21

Hade likadant efter min förra förlossning men vi hade glidmedel o det hjälpte jätte bra. Finns på apoteket

• Anonym

Tack för tipsen, glidmedel har vi redan, ska kanske testa östrogenkrämen också... Vi fick i alla fall till det igår och det gick hyfsat bra som tur är

• Anonym

Jag var också kruttorr under amningstiden, det gick helt enkelt bort när jag slutade amma. Så det var inte mycket sex de första 7 månaderna efter förlossningen. Var på gyn och sökte för detta och fick jättebra hjälp. Använd Barnängen babyolja varje gång du duschar samt smörj in dig med en salva som finns på apoteket som heter Locobase. Trodde inte den skulle fungera då en tub bara kostade 20 kr men den feta salvan gjorde susen för vårt sexliv. Köp den!!!

Svar på tråden Torra slemhinnor när man ammar?