• youngm­other
    Tue 17 Sep 2019 19:15
    353 visningar
    10 svar
    10
    353

    Vill ha barn, p-sprutan drar ut på tiden

    Hej!

    Jag och min sambo vill så gärna ha barn nu.

    Vi blev gravida i december förra året men vi hade precis blivit tillsammans (augusti) men vi kände att det ej var läge då.. Vi har ett barn var sedan tidigare förhållanden och han bodde på annan ort.

    Jag tog EN p-spruta då i december för att vi skulle vänta men nu 9 månader senare känner vi båda att det är vi och vi vill verkligen ha barn. Men min ägglossning har fortfarande inte gått igång och trotts att jag bara tog en spruta och inget mer så är mitt liv fucked up just nu...

    Jag har under dessa månader haft blödningar i snitt 6 månader av dessa 9 och äter idag p-piller och gjort i en vecka men blöder som en gris ändå...

    Vet inte vad jag ska göra riktigt och tycker det är oklart hur jag ska använda dessa p-piller eftersom dom tar bort mensen men jag vill ju att min kropp ska komma in i rutin igen och att ägglossningen ska sätta igång igen.

    Fler som hamnat här efter p-spruta och sen fått p-piller i medicineringsyfte?

    Ska man äta 4 veckor och sen stoppa där eller hur länge ska man äta? Jag vill ha min mens men inte 7 dagar i veckan 30 dagar i månaden och jag vill kunna få barn..

    //ledsen tjej????

  • Svar på tråden Vill ha barn, p-sprutan drar ut på tiden
  • Nittio­talist­en
    Tue 17 Sep 2019 19:17
    #1

    Jag tog också bara en p-spruta och det tog 1,5 år innan jag fick tillbaka ägglossning och mens. Det kan tyvärr dröja 18 månader tills ägglossning kommer tillbaka igen efter en p-spruta. P-spruta är skit!

  • youngm­other
    Tue 17 Sep 2019 19:20
    #2

    Ja! Är så sur på min BM då hon iprincip tjatade på mig att ta denna spruta men hon berättade inte riskerna eller vad lång tid det kunde ta... Jag var tydlig men henne att jag ville ha min mens och då ger hon mig detta alternativ... Jag kommer aldrig gå till henne igen???? mår psykiskt dåligt pga detta så jag är grymt sne

  • Nittio­talist­en
    Tue 17 Sep 2019 19:22
    #3
    youngmother skrev 2019-09-17 19:20:18 följande:

    Ja! Är så sur på min BM då hon iprincip tjatade på mig att ta denna spruta men hon berättade inte riskerna eller vad lång tid det kunde ta... Jag var tydlig men henne att jag ville ha min mens och då ger hon mig detta alternativ... Jag kommer aldrig gå till henne igen???? mår psykiskt dåligt pga detta så jag är grymt sne


    Det förstår jag! P-spruta brukar ju inte rekommenderas om man vill ha barn inom en snar framtid. Så oprofessionell barnmorska!
  • youngm­other
    Tue 17 Sep 2019 19:27
    #4

    Nej och det var inget hon sa till mig.. Och nu mår jag psykisk dåligt för att jag vill ha barn och för att jag då har blödningar hela tiden vilket resulterar i att min och sambos samvaro har minskat radikalt.. man känner sig inte jätte pörrig när man är som en löpande hund.. Vi har vara varit tillsammans ett år men vi har känt varandra hela livet typ.. vore det inte för det så tror jag våran relation hade dött ut rätt så fort.. sjukt ledsen över detta

  • Nittio­talist­en
    Tue 17 Sep 2019 19:31
    #5
    youngmother skrev 2019-09-17 19:27:49 följande:

    Nej och det var inget hon sa till mig.. Och nu mår jag psykisk dåligt för att jag vill ha barn och för att jag då har blödningar hela tiden vilket resulterar i att min och sambos samvaro har minskat radikalt.. man känner sig inte jätte pörrig när man är som en löpande hund.. Vi har vara varit tillsammans ett år men vi har känt varandra hela livet typ.. vore det inte för det så tror jag våran relation hade dött ut rätt så fort.. sjukt ledsen över detta


    Vet inte om du kan anmäla henne för tjänstefel, märkligt att hon ville att du skulle ta den..
  • Nittio­talist­en
    Tue 17 Sep 2019 19:32
    #6

    Men du ska nog sluta med p-piller för de kan ju göra att det tar ytterligare en tid innan ägglossningen kommer.

  • youngm­other
    Tue 17 Sep 2019 19:33
    #7

    Nej och det var inget hon sa till mig.. Och nu mår jag psykisk dåligt för att jag vill ha barn och för att jag då har blödningar hela tiden vilket resulterar i att min och sambos samvaro har minskat radikalt.. man känner sig inte jätte pörrig när man är som en löpande hund.. Vi har vara varit tillsammans ett år men vi har känt varandra hela livet typ.. vore det inte för det så tror jag våran relation hade dött ut rätt så fort.. sjukt ledsen över detta


    Nittiotalisten skrev 2019-09-17 19:31:25 följande:

    Vet inte om du kan anmäla henne för tjänstefel, märkligt att hon ville att du skulle ta den..


    Ja men kanske kan det... Ja jävligt ful va hon iaf
  • youngm­other
    Tue 17 Sep 2019 19:35
    #8
    Nittiotalisten skrev 2019-09-17 19:32:42 följande:

    Men du ska nog sluta med p-piller för de kan ju göra att det tar ytterligare en tid innan ägglossningen kommer.


    Läkaren sa att det kunde hjälpa kroppen att stabilisera sig om jag käka "nån månad" vilket är mycket oklart vad nån månad innebär och sen fått recept på ett år så är helt förvirrad Ang beskrivningen av "läkemedlet"
  • Nittio­talist­en
    Tue 17 Sep 2019 19:37
    #9
    youngmother skrev 2019-09-17 19:35:15 följande:

    Läkaren sa att det kunde hjälpa kroppen att stabilisera sig om jag käka "nån månad" vilket är mycket oklart vad nån månad innebär och sen fått recept på ett år så är helt förvirrad Ang beskrivningen av "läkemedlet"


    Det låter också konstigt, jag hade slutat med dom om jag va du. Säg att du vill ha en medicin som hjälper dig att få ägglossning.
  • Tue 17 Sep 2019 19:50
    #10

    Slutade med p spruta och det tog 17 månader att få till en blödning

Svar på tråden Vill ha barn, p-sprutan drar ut på tiden