• asdfgh

    Kolla provsvar på 1177 eller liknande?

    Jag vet att man kan kolla 1177 för att se anteckningar i journalen. Går det på något sätt att se provsvar på samma sätt? Eller räknas de som för "tekniska"?

    Det är egentligen inte akut utan handlar mest om att jag är nyfiken. I samband med min senaste plasmagivning kollade de även järndepåer (Ferritin) eftersom jag är osäker på om jag kan ge blod eller om mina depåer dippar för mycket då trots att jag äter mina järntabletter som jag ska.

    Nu skulle jag vilja veta resultatet både för att veta hur jag ska göra med blodgivning men även för att veta om jag behöver ta mina järntabletter närmast religiöst som i vintras (kämpade mig upp från ett ferritinvärde på 18 till ett på 36) eller om det är acceptabelt att ta ca 4 av 5 kvällar.

  • Svar på tråden Kolla provsvar på 1177 eller liknande?
  • Kerubmamman
    Bubbel85 skrev 2019-09-17 23:59:59 följande:
    Du finner allt på 1177, även provsvar.

    Nej, det är inte alls säkert. Det beror på var du bor och/eller vilken vårdenhet. Här syns ex hälsocentral och gastroenterologin (bara journalanteckningar), men inte barnmedicin, psyk och röntgen.
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Bubbel85
    Kerubmamman skrev 2019-09-18 08:32:37 följande:

    Nej, det är inte alls säkert. Det beror på var du bor och/eller vilken vårdenhet. Här syns ex hälsocentral och gastroenterologin (bara journalanteckningar), men inte barnmedicin, psyk och röntgen.


    Ok då är det olika beroende på landsting. För mig syns allting, men har bara kollat provsvar jag tagit genom avdelningar vårdcentral, förlossning, mvc och gyn. Men har också slitit med dåligt järn så testat ferritin kontinuerligt och det har jag alltid sett provsvaren på. Men det är ju bara för ts att logga in och se.
  • asdfgh

    Jag har alltså tittat tidigare och inte hittat något tillsammans med journalanteckningarna på 1177. Funderade på om man var tvungen att gå in någon annanstans eller om det bara var så att det inte finns upplagt. 

    Kan ju alltid ringa och fråga men som sagt är det inte så akut utan handlar bara om nyfikenhet.

  • Bubbel85
    asdfgh skrev 2019-09-18 12:22:55 följande:

    Jag har alltså tittat tidigare och inte hittat något tillsammans med journalanteckningarna på 1177. Funderade på om man var tvungen att gå in någon annanstans eller om det bara var så att det inte finns upplagt. 

    Kan ju alltid ringa och fråga men som sagt är det inte så akut utan handlar bara om nyfikenhet.


    Ok då är det kanske olika beroende på landsting. När jag klickar på ?visa min journal? visas allt samlat efter datum. Telefonkontakt, anteckningar, provsvar osv.
  • Ocdkille

    Det beror på landsting. Det är först i år som en del landsting ens haft journalen på nätet. 

Svar på tråden Kolla provsvar på 1177 eller liknande?