• HSOF

    Sverige endast några få månader ifrån EUs lägsta arbetslöshet.

    Inför valet 2014 lovade Socialdemokraterna och Stefan Löfven att Sverige skulle ha EUs lägsta arbetslöshet till 2020.

    Idag när det är drygt 4 månader kvar ligger vi starkt på en 22a plats av 28 länder med en arbetslöshet som i det sista istället har ökat till över 7% trots högkonjuktur. För att nå målet måste arbetslösheten sjunka till under 2,1% som motsvarar arbetslösheten i Tjecken som toppar listan med minst arbetslöshet i hela EU.

    Detta var iof inget jag gick på 2013 utan denna utvecklingen är den förväntade för Sverige och värre kommer det troligen bli när vi nu går in i en lågkonjuktur..

  • Svar på tråden Sverige endast några få månader ifrån EUs lägsta arbetslöshet.
  • Anonym (Kim)

    Sverige har väl inte haft så hög arbetslöshet som nu på över 20 år.

    Finns ju inga jobb, mitt jobb gick i konkurs i mars och jag har sökt ALLT! Men kan inte ens få ett jäkla säljobb (har även jobbat med att utbilda säljare) men inte ens det får jag.... helt jävla hopplöst!

  • HSOF
    Anonym (Kim) skrev 2019-09-18 20:17:21 följande:

    Sverige har väl inte haft så hög arbetslöshet som nu på över 20 år.

    Finns ju inga jobb, mitt jobb gick i konkurs i mars och jag har sökt ALLT! Men kan inte ens få ett jäkla säljobb (har även jobbat med att utbilda säljare) men inte ens det får jag.... helt jävla hopplöst!


    Haha precis jag var lite ironisk med detta inlägg ;) Men det kommer säkert dyka upp personer här som hävdar det motsatta. Socialdemokraterna är ju det bästa för Sverige, eller?
  • Pilsner
    HSOF skrev 2019-09-18 18:59:52 följande:

    Inför valet 2014 lovade Socialdemokraterna och Stefan Löfven att Sverige skulle ha EUs lägsta arbetslöshet till 2020.

    Idag när det är drygt 4 månader kvar ligger vi starkt på en 22a plats av 28 länder med en arbetslöshet som i det sista istället har ökat till över 7% trots högkonjuktur. För att nå målet måste arbetslösheten sjunka till under 2,1% som motsvarar arbetslösheten i Tjecken som toppar listan med minst arbetslöshet i hela EU.

    Detta var iof inget jag gick på 2013 utan denna utvecklingen är den förväntade för Sverige och värre kommer det troligen bli när vi nu går in i en lågkonjuktur..


    Och hur hög är sysselsättningsgraden?

    Svar: 68,3%.
  • HSOF
    Pilsner skrev 2019-09-18 22:44:10 följande:

    Och hur hög är sysselsättningsgraden?

    Svar: 68,3%.


    Uruselt om du frågar mig! Och idag kom höstbudgeten. Ett ända stort hål är väl summeringen..
  • Tintin i Amerika

    Du har rätt Sverige har lägsta arbetslöshet i EU!
    Sverige är ett underbart land än ..snart är det historia pga moderaterna och de utsattas parti (SD). Ondskans axelmakter!

  • HSOF
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-19 06:51:11 följande:

    Du har rätt Sverige har lägsta arbetslöshet i EU!

    Sverige är ett underbart land än ..snart är det historia pga moderaterna och de utsattas parti (SD). Ondskans axelmakter!


    Haha precis, det måste vara de mörka krafterna från höger som fifflat med siffrorna på SCB. Eller så är det Ryssarna ;)
  • Anonym (gee)
    HSOF skrev 2019-09-18 21:14:42 följande:
    Haha precis jag var lite ironisk med detta inlägg ;) Men det kommer säkert dyka upp personer här som hävdar det motsatta. Socialdemokraterna är ju det bästa för Sverige, eller?
    Ja snart dyker väl familjelivs egna Baghdad Bob upp, fast han heter Bill istället för Bob.
  • Pilsner
    Tintin i Amerika skrev 2019-09-19 06:51:11 följande:

    Du har rätt Sverige har lägsta arbetslöshet i EU!
    Sverige är ett underbart land än ..snart är det historia pga moderaterna och de utsattas parti (SD). Ondskans axelmakter!


    De som byggde folkhemmet är även huvudansvariga till dess förfall. Tragiskt.
  • Anonym (Hmmm)
    HSOF skrev 2019-09-18 18:59:52 följande:

    Inför valet 2014 lovade Socialdemokraterna och Stefan Löfven att Sverige skulle ha EUs lägsta arbetslöshet till 2020.

    Idag när det är drygt 4 månader kvar ligger vi starkt på en 22a plats av 28 länder med en arbetslöshet som i det sista istället har ökat till över 7% trots högkonjuktur. För att nå målet måste arbetslösheten sjunka till under 2,1% som motsvarar arbetslösheten i Tjecken som toppar listan med minst arbetslöshet i hela EU.

    Detta var iof inget jag gick på 2013 utan denna utvecklingen är den förväntade för Sverige och värre kommer det troligen bli när vi nu går in i en lågkonjuktur..


    Om man bara skulle räkna inrikes födda har vi väldigt låg arbetslöshet...
  • Anonym (Eh?)

    Lägsta arbetslöshet? Men då så, det är väl bra? Drömmer

Svar på tråden Sverige endast några få månader ifrån EUs lägsta arbetslöshet.