• pappajan

    Att hålla löften till sitt barn

    Hej föräldrar,

    Min dotter har berättat saker för mig i förtroende om hur hennes relation inte är bra för henne.. vad det är vill jag helst inte gå in på.. Men nu när jag berättar för vänner och arbetskollegor om hennes relation så vill jag ju krydda till det så att dom lyssnar!!.. jag lovade att jag inte skulle prata om hennes relation på ett sätt som gör att hon verkar galen,

    men måsste man hålla det löftet?? 

  • Svar på tråden Att hålla löften till sitt barn
  • Anonym (K)

    Hoppas hon är över 18 så hon kan bryta med dig.

    Med en ?förälder? som du behöver man inga fiender.

  • Anonym (E)
    pappajan skrev 2019-09-19 11:28:42 följande:

    Hej föräldrar,

    Min dotter har berättat saker för mig i förtroende om hur hennes relation inte är bra för henne.. vad det är vill jag helst inte gå in på.. Men nu när jag berättar för vänner och arbetskollegor om hennes relation så vill jag ju krydda till det så att dom lyssnar!!.. jag lovade att jag inte skulle prata om hennes relation på ett sätt som gör att hon verkar galen,

    men måsste man hålla det löftet?? 


    Självklart håller man löften.
  • pappajan

    Hej igen, 

    Oj.. Jag visste inte att det här var så känsligt.. dom andra pratar ju alltid om sina barn och vänner på ett extremt sätt.. Dottern min vet ju inte om hur jag berättar om sakerna, har ni aldrig gjort så själva?? Är det bara jag?? 

  • Anonym (E)
    pappajan skrev 2019-09-19 11:44:46 följande:

    Hej igen, 

    Oj.. Jag visste inte att det här var så känsligt.. dom andra pratar ju alltid om sina barn och vänner på ett extremt sätt.. Dottern min vet ju inte om hur jag berättar om sakerna, har ni aldrig gjort så själva?? Är det bara jag?? 


    Idioter gör dumma saker ja. Men jag hade inte betett mig som så mot mitt barn nej.
  • Gameofthrones

    Asså, det där är fult,är hon vuxen skulle jag tycka att det är pinsamt för dig hur dina kollegor vet om hon nu skulle komma till ditt arbete. Vad skulle du tycka om hon berättar om dig på din arbetsplats och du besöker henne för lunchdejt?! Kanske ngn inte kan hålla masken och tittar konstigt?!

    Du är mamma du ska lyssna och försöka ta ur problemet, ge idéer, tips. Det där är mor och dotter relation som byggs med tillit.

    Om du behöver prata av dig om detta gör det med henne då.

    Om det är så pass allvarligt kolla om du kan prata av dig till pappan/ vårdnadshavare. Beroende på ålder på din dotter. ( fråga alltid om du kan få råd av vårdnadshavare /vän)

  • pappajan

    Hej igen,

    Jag läser vad ni skriver och förstår att hur jag gjort med min dotters berättelser inte har varit helt snällt.. Jag reflekterade inte när jag berättade om vad hon sagt, jag ville ju bara väcka stämningen i fikarummet med kollegorna så som dom gör.... Jag ska prata med min dotter och fråga om hur hon känner kring det hela och hoppas att hon inte ser mig som en fiende.. 

    Jag tackar er för er hårda kritik.. Jag tar till mig vad ni skrivit!!

  • Anna60

    Nej, man lämnar inte ut sin dotter som du gör. Det är illojalt och vidrigt. Sluta med det omedelbart.

  • Anna60

    Och du gör dig intressant i fikarummet+ På hennes bekostnad? Vilken hemsk mamma du är. skvallerkärring.

Svar på tråden Att hålla löften till sitt barn