Jag känner igen ditt problem. Sådär har jag det också. För mig är det så att om jag inte äter något när jag först blir hungrig så försvinner hungerkänslorna. Sedan kan jag gå i princip i dagar utan att vara speciellt hungrig. Under en period i mitt liv (läs: när jag var fattig/snål/lat student) "fuskåt" jag. Tog t.ex. en tallrik fil och smörgåsar istället för att äta lagad mat. Det gick till och med så långt att min kropp liksom vande sig av med att äta varm mat. Så fort jag försökte fick jag mättnadskänslor redan efter fyra-fem tuggor.
Än idag får jag se till att tvinga mig själv att äta - fortfarande har jag inte helt sunda matvanor, men det går i alla fall åt rätt håll. Varm-mat-problemet kom jag i alla fall tillrätta med, som väl är. Om du upplever din aptitlöshet som ett problem är mitt förslag att du ska kontakta din vårdcentral och be att få träffa en dietist som kan hjälpa dig att komma till rätta med problemet. Det gjorde aldrig jag utan fixade det på egen hand istället ... men tankarna på att ta professionell hjälp fanns i alla fall där.
Hoppas att det löser sig. Speciellt om du är gravid är det ju viktigt att du äter bra!