• Brommatjej

Söka gyn för bruna flytningar?

Är gravid i vecka 7. Fick några dagar innan BIM bruna flytningar som höll på i ca 1,5 vecka. Har vul bokad den 8/10. Läste i någon tråd att man ska söka gyn för bruna flytningar men behöver man verkligen det? Jag glömde att säga att jag haft bruna flytningar när jag bokade tiden. Till saken hör att jag har cellförändringar och ett ytligt blodkärl på tappen som skulle kunna orsaka blödning. Men visst borde det vara lugnt att avvakta till 8/10? Jag har jättemycket symptom och starka graviditetstest.

• Svar på tråden Söka gyn för bruna flytningar?
  • Gasellen87

Jag har haft bruna/rosa och röda flytningar i 2 av tre graviditeter. Har vart inne på gyn. Denna grav har jag vart inne på vul 3 gånger innan v 12. Dock lite andra saker oxå. Men jag orkar inte ovissheten så jag har ringt och fått komma in varje gång. Har ett ma i bagaget där fostret dog i v 11 och upptäcktes på kub.

Men man säger väll att bruna flytningar är gammalt blod. Men om man är orolig tkr jag man ska ringa.

• Brommatjej
    Doktor Mugg skrev 2019-09-20 17:08:27 följande:

Varför skulle du söka vård för bruna flytningar?

Jag tänker typ att om det kanske är missfall på gång och sen kommer det inte igång (för jag blöder inte nu) och så blir det nån infektion eller så.
  • Doktor Mugg
    Brommatjej skrev 2019-09-20 17:20:00 följande:

Jag tänker typ att om det kanske är missfall på gång och sen kommer det inte igång (för jag blöder inte nu) och så blir det nån infektion eller så.

Missfall kommer alltid igång förr eller senare.
  • Brommatjej
    Doktor Mugg skrev 2019-09-20 17:24:11 följande:

Missfall kommer alltid igång förr eller senare.

Okej. Så jag kan lika gärna avvakta?
  • Doktor Mugg
    Brommatjej skrev 2019-09-20 17:31:14 följande:

Okej. Så jag kan lika gärna avvakta?

Det tror jag.
Svar på tråden Söka gyn för bruna flytningar?