• HusMusen

    Rotarix vaccin

    Hej

    Min lilla kille på 3 månader fick sin andra dos av rotarix i tisdags samtidigt som han fick 3 månaders vaccineringen och bajsade då två gånger.

    Dagen efter bajsade han inte alls utan fick hjälpa lite med termometer och han fick då ur sig bajs men det första bajset som kom var hårdare än vanligt.

    Igår bajsade han pytte lite två gånger och imorse vaknade han och hade vådliga problem med att få ur sig så jag hjälpa med termometer och det första som kom var riktigt hårt. Därefter kom lite normalt och sedan diarré.

    Kan tillägga att han har haft väldiga problem med att kunna bajsa själv tills för några veckor sedan och äter endast ersättning, NAN H.A, vilket har fungerat jätte bra tills nu.

    Är det någon som blivit hård i magen av eller av dom andra vaccinerna man tar vid 3 månader? Hur lång tid innan det blev bra igen? På FASS står det bara att diarré är en biverkning men läste en klinisk studie som visade att det var mindre vanligt med förstoppning.

  • Svar på tråden Rotarix vaccin
  • Anonym (K)

    Min son fick samma vaccin också för två veckor sedan. Han fick dock inga biverkningar men ammas bara. Jag tänkte bara tipsa om pysventil om du inte redan testat det. Den hjälper även barnet att få ut gas som kan vara i vägen för bajset. Min son är allergisk mot mjölkprotein och när han får i sig mjölk blir han väldigt gasig och sedan bajsar han skum. Pysventilen hjälper först till att få ut gasen och sedan brukar det komma en massa bajs också. Väldigt effektivt! Magmassage brukar också hjälpa till att få ut både luft och bajs. Hoppas din lilla kille mår bättre snart!

  • HusMusen
    Anonym (K) skrev 2019-09-21 07:51:26 följande:

    Min son fick samma vaccin också för två veckor sedan. Han fick dock inga biverkningar men ammas bara. Jag tänkte bara tipsa om pysventil om du inte redan testat det. Den hjälper även barnet att få ut gas som kan vara i vägen för bajset. Min son är allergisk mot mjölkprotein och när han får i sig mjölk blir han väldigt gasig och sedan bajsar han skum. Pysventilen hjälper först till att få ut gasen och sedan brukar det komma en massa bajs också. Väldigt effektivt! Magmassage brukar också hjälpa till att få ut både luft och bajs. Hoppas din lilla kille mår bättre snart!


    Pysventil har vi använt fram tills han lärde sig bajsa själv typ ???? så det har vi testat. Vill dock inte att det ska gå tillbaka till att han får problem. Tack för tipset dock. Förövrigt fick han inga biverkningar alls av vaccinerna.
  • Anonym (///)

    Bajsar han i blöjan? Har du testat att hålla honom över toaletten? Att babypotta sägs kunna hjälpa bebisen att tömma, testa googla hur du gör. Vi bajsade vår son så när han var bebis, funkade fint och skönt att slippa just bajsblöjor. Kan som sagt hjälpa med just detta också så värt ett försök.

  • HusMusen
    Anonym (///) skrev 2019-09-21 17:46:21 följande:

    Bajsar han i blöjan? Har du testat att hålla honom över toaletten? Att babypotta sägs kunna hjälpa bebisen att tömma, testa googla hur du gör. Vi bajsade vår son så när han var bebis, funkade fint och skönt att slippa just bajsblöjor. Kan som sagt hjälpa med just detta också så värt ett försök.


    Jag har provat det några gånger men det kommer inget. Han brukar bajsa i blöjorna. Det är bara nu efter vaccinationen hans bajs har blivit hårt. Får se hur det urartar sig :)
Svar på tråden Rotarix vaccin