• Sat 21 Sep 2019 13:33
    1755 visningar
    14 svar
    14
    1755

    Blödning

    Hej!

    Jag är gravid i ca v.8-9 (lite osäker) imorse när jag gick på toa så kom det lite ljusrött blod i toan och på pappret när jag torkade mig, efter det har jag haft en brunaktig flytning en gång vid toabesök men inte mer än så och jag har inga smärtor. Är detta normalt eller är det början på missfall?

    Någon som har varit med om samma sak?

  • Svar på tråden Blödning
  • Sat 21 Sep 2019 13:47
    #1

    Det kan vara normalt men det kan även vara ett pågående mf. Just nu är det bara att vänta och se. Men det är normalt att blöda i en graviditet. Ca 40% av gravida kvinnor kan göra det.

    Av 4 graviditeter har jag blött i 3 st varav 1 blev mf

    2a grav blödde jag/hade rosa/röda flytningar från v.6-v.12. Första blödningen kom det till och med svarta klumpar.

    3e grav fick jag rosa flytningar i v.5+5. Dom tilltog och i v.7+6 så började jag blöda och få ont. Blödningen och smärtan tilltog. Pga medicinska skäl fick jag göra vul i 8+2 och då mätte man fostret till v.5+5. Allt kom ut dagen efter och då hade jag rätt så ont. Släppte rätt så fort efter allt kom ut.

    4e grav (v.23+2) hade rosa/röda flytningar mellan v.7-v.12

    Grav 2 + 4 har jag haft lätt molvärk när det har blött eller kommit flytningar men vid missfallet så gjorde det ont.

    Hoppas allt går bra

  • Sat 21 Sep 2019 13:52
    #2
    Ebo88 skrev 2019-09-21 13:47:56 följande:

    Det kan vara normalt men det kan även vara ett pågående mf. Just nu är det bara att vänta och se. Men det är normalt att blöda i en graviditet. Ca 40% av gravida kvinnor kan göra det.

    Av 4 graviditeter har jag blött i 3 st varav 1 blev mf

    2a grav blödde jag/hade rosa/röda flytningar från v.6-v.12. Första blödningen kom det till och med svarta klumpar.

    3e grav fick jag rosa flytningar i v.5+5. Dom tilltog och i v.7+6 så började jag blöda och få ont. Blödningen och smärtan tilltog. Pga medicinska skäl fick jag göra vul i 8+2 och då mätte man fostret till v.5+5. Allt kom ut dagen efter och då hade jag rätt så ont. Släppte rätt så fort efter allt kom ut.

    4e grav (v.23+2) hade rosa/röda flytningar mellan v.7-v.12

    Grav 2 + 4 har jag haft lätt molvärk när det har blött eller kommit flytningar men vid missfallet så gjorde det ont.

    Hoppas allt går bra


    Åh tack för svar! Känns ju lite mer hoppfullt nu men man vet ju samtidigt inte, blir galen av att gå runt och undra
  • Sat 21 Sep 2019 13:58
    #3

    Hej!

    Jag har också fått blod på pappret vid mina 2 graviditeter.

    Första gången i vecka 12, en enda droppe blod. Ingen smärta - visade sig vara missed abortion, den hade dött vecka 7.

    Andra gången, i vecka 15, några droppar blod men inte mer och heller ingen smärta. Valde att avvakta om det skulle bli mer men det blev det inte. Visade sig vara missed abortion som upptäcktes i vecka 20, den hade dött vecka 14.

    Mitt råd till dig är att om du är orolig så ska du få det undersökt. Alla i det här forumet kan ge dig olika historier om mycket eller lite blod, med eller utan smärta - som kan visa sig som både missfall och inte. Alla situationer är unika, ta din oro och handla efter den.

    Hoppas verkligen på det bästa såklart! Lycka till!

  • Sat 21 Sep 2019 14:03
    #4
    Kallamakka skrev 2019-09-21 13:58:21 följande:

    Hej!

    Jag har också fått blod på pappret vid mina 2 graviditeter.

    Första gången i vecka 12, en enda droppe blod. Ingen smärta - visade sig vara missed abortion, den hade dött vecka 7.

    Andra gången, i vecka 15, några droppar blod men inte mer och heller ingen smärta. Valde att avvakta om det skulle bli mer men det blev det inte. Visade sig vara missed abortion som upptäcktes i vecka 20, den hade dött vecka 14.

    Mitt råd till dig är att om du är orolig så ska du få det undersökt. Alla i det här forumet kan ge dig olika historier om mycket eller lite blod, med eller utan smärta - som kan visa sig som både missfall och inte. Alla situationer är unika, ta din oro och handla efter den.

    Hoppas verkligen på det bästa såklart! Lycka till!


    Åh beklagar, gud vad tråkigt för dig! Jag tänkte ringa bm på måndag och se om man kan få vul. Jag jobbar i helgen och närmaste sjukhus ligger ca 10 mil bort eftersom vårat här har stängt på helgerna så jag får väl bara stå ut över helgen
  • Sat 21 Sep 2019 14:14
    #5
    Mischa123 skrev 2019-09-21 14:03:18 följande:

    Åh beklagar, gud vad tråkigt för dig! Jag tänkte ringa bm på måndag och se om man kan få vul. Jag jobbar i helgen och närmaste sjukhus ligger ca 10 mil bort eftersom vårat här har stängt på helgerna så jag får väl bara stå ut över helgen


    Tack för omtanken, det blir som det blir, man kan inte göra något åt det ändå. Även om det är en klen tröst när man är mitt i allting.

    Hoppas du får bra stöd av barnmorskan! Jag ringde 1177 som inte tyckte att jag skulle komma in, för de va ju bara lite blod och gjorde inte ont. Men jag åkte ändå in efter samtal med barnmorskan som tog mig seriöst. Ditt mående är viktigt, varför gå och grubbla och vara orolig, när man kan få svar?

    Men hoppas det går bra som sagt, skönt att du jobbar så att tiden kan gå lite snabbare i alla fall. Kram!
  • Sat 21 Sep 2019 14:23
    #6
    Kallamakka skrev 2019-09-21 13:58:21 följande:

    Hej!

    Jag har också fått blod på pappret vid mina 2 graviditeter.

    Första gången i vecka 12, en enda droppe blod. Ingen smärta - visade sig vara missed abortion, den hade dött vecka 7.

    Andra gången, i vecka 15, några droppar blod men inte mer och heller ingen smärta. Valde att avvakta om det skulle bli mer men det blev det inte. Visade sig vara missed abortion som upptäcktes i vecka 20, den hade dött vecka 14.

    Mitt råd till dig är att om du är orolig så ska du få det undersökt. Alla i det här forumet kan ge dig olika historier om mycket eller lite blod, med eller utan smärta - som kan visa sig som både missfall och inte. Alla situationer är unika, ta din oro och handla efter den.

    Hoppas verkligen på det bästa såklart! Lycka till!


    Beklagar dina små :( vet man anledningen till varför graviditeterna avstannat? I v.14 har man ju ändå kommit en bit.

    Vår första son föddes för tidigt och somnade in och vår andra flicka somnade in i magen i v.25 pga infektion. Dock hade inte de tidiga blödningarna något med hur det gick för oss att göra.

    Nu håller vi tummar och tår att denna går vägen.
  • Sat 21 Sep 2019 14:33
    #7
    Ebo88 skrev 2019-09-21 14:23:36 följande:

    Beklagar dina små :( vet man anledningen till varför graviditeterna avstannat? I v.14 har man ju ändå kommit en bit.

    Vår första son föddes för tidigt och somnade in och vår andra flicka somnade in i magen i v.25 pga infektion. Dock hade inte de tidiga blödningarna något med hur det gick för oss att göra.

    Nu håller vi tummar och tår att denna går vägen.


    Beklagar! Det är så fruktansvärt jobbigt att förlora sina barn, även om dom inte hann bli fullt utvecklade ännu. Man hade ju redan en vision om hur det skulle bli ändå.

    Nja, man vet att det fanns missbildningar. Eventuellt nedärvts från mig. Men det har inte kommit svar på det ännu. Så det får vi snart veta!

    Förlåt TS om vi kapar din tråd lite.
  • Sat 21 Sep 2019 14:43
    #8
    Kallamakka skrev 2019-09-21 14:33:55 följande:

    Beklagar! Det är så fruktansvärt jobbigt att förlora sina barn, även om dom inte hann bli fullt utvecklade ännu. Man hade ju redan en vision om hur det skulle bli ändå.

    Nja, man vet att det fanns missbildningar. Eventuellt nedärvts från mig. Men det har inte kommit svar på det ännu. Så det får vi snart veta!

    Förlåt TS om vi kapar din tråd lite.


    Haha ingen fara! Verkligen ledsen för er skull :/
  • Sat 21 Sep 2019 17:15
    #9

    Blödde ganska mycket v.7 med första barnet och lite i v.18 och var övertygad om ett 5.e m.f, men se det blev barn. Glad  Med andra blödde jag så sent som v.22- det gick också bra.

  • Sat 21 Sep 2019 19:17
    #10
    Jag är bara jag skrev 2019-09-21 17:15:38 följande:

    Blödde ganska mycket v.7 med första barnet och lite i v.18 och var övertygad om ett 5.e m.f, men se det blev barn.   Med andra blödde jag så sent som v.22- det gick också bra.


    Men vad skönt att höra! Känns lite bättre nu när jag har hört att det är så många som har haft blödningar men som det ändå har gått bra för :) Har inte blödit något mer sen det där imorse och har alla symtom kvar så vi håller tummarna att det blir en bebis till våren ändå:D
  • Sat 21 Sep 2019 19:25
    #11
    Mischa123 skrev 2019-09-21 19:17:29 följande:

    Men vad skönt att höra! Känns lite bättre nu när jag har hört att det är så många som har haft blödningar men som det ändå har gått bra för :) Har inte blödit något mer sen det där imorse och har alla symtom kvar så vi håller tummarna att det blir en bebis till våren ändå:D


    Skönt att höra!!

    Lycka till med allt och grattis till graviditet föresten :)
  • Sat 21 Sep 2019 21:18
    #12

    Jag håller en tumme! {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Oroli­g)
    Mon 23 Sep 2019 16:39
    #13

    Jag skulle kissa igår vis 23.40 och då kom det ganska myckrt blod. Typ som vid mens å man byter tampong. Med EN liten slemtråd/klump. Sen har dey vsrit ljusrosa på pappret (tog öå mig binds igår men inte en droppe i den) och vid ca 12 idag.avtog drt helt. Haft molvärk idag. Tycker dock ömheten i tuttarna försvunnit.

    Gyn hjälper mig inte för jag inte har ont. Men hon sa att det lät som ett tidigt missfall, men jag har hoppet uppe. Just för jag blödde så lite och endast när jag kissade samt ingen smärta. Kan vara början på ett dock. Men hoppas verkligen inte det. Så bara att avvakta och se. Är vecka 9 (8+2)

  • Sat 5 Oct 2019 17:35
    #14

    Hej allihopa! Jag fick en till blödning idag, exakt två veckor sen den senaste (har inte blödit något sen dess och fick ett superstarkt + hos barnmorskan, ingen tvekan om att jag är gravid som hon sa;) Imorse när jag torkade mig kom det blod på på pappret men inget i toan, har haft småsmå bruna flytningar och lite färsk blod en gång till under dagen, men ingen smärta den här gången heller och alla symtom är kvar.

    Vad tror ni? Normalt? Är i v.11-12 nu.

    Vet att ingen kan ge något rakt svar, vill mest ha lite stöttning och höra vad andra tror :)

Svar på tråden Blödning