• Frugårman

    Att vara ful och ha modellsnygga vänner

    Jag har länge mått dåligt över att jag har så otroligt snygga och vackra vänner. Jag älskar dem över allt annat och dem är det bästa som hänt mig, men jag klarar inte av hur otroligt ful jag blir i deras närhet.

    Jag vet om att jag inte är ful, jag har ett hyfsat ansikte, men.. det senaste året har jag blivit överviktig, vilket har sänkt mitt självförtroende i botten. Brevid mina vänner som är väldigt petite ser jag ut som en heffaklump. Dem är alla smala, men har fortfarande lite former, dem är vältränade och har nästintill sixpack och alla har superfint hår, bra klädstil , små perfekta brön osv ahah.

    Och jag har breda höfter, stor rumpa, stora tuttar, är inte ?petite? och har nu me övervikten fått lite bredare armar och magen ör inte platt längre. Mår så fruktansvärt dåligt över att vara runt dem samtidigt som jag mår bra eftersom jag tycker om dem.. vill gå ner i vikt men vet att ja fortfarande inte känt mig fin oavsett för när jag va smalare kände jag samma sak.

    Någon som upplever eller upplevt samma sak? Det tär så otroligt mycket på självförtroendet och jag har inte synts på bild med dem på över 3 år.

  • Svar på tråden Att vara ful och ha modellsnygga vänner
  • Anonym (:))

    Jadu.. nästan alla kan bli snygga med smink, och styla håret, fixa naglar, ögonfransar mm.. jag kammar bara håret, och sminkar mig om jag själv känner för det, så mycket onödig tid och pengar man kastar bort på sådan skit. Var nöjd med dig själv och tänk på dem istället som kanske själva lider av att inte kunna gå utanför dörren utan smink.. och fix?

  • Frugårman
    Anonym (:)) skrev 2019-09-21 21:56:25 följande:

    Jadu.. nästan alla kan bli snygga med smink, och styla håret, fixa naglar, ögonfransar mm.. jag kammar bara håret, och sminkar mig om jag själv känner för det, så mycket onödig tid och pengar man kastar bort på sådan skit. Var nöjd med dig själv och tänk på dem istället som kanske själva lider av att inte kunna gå utanför dörren utan smink.. och fix?


    Gör allt sånt redan, har löshår, sminkar mig, lösnaglar, kläder som täcker det jag vill täcka osv. Helt sjukt hur mycket tid och pengar man lägger ja.
  • Anonym (skin)

    Du kan ju alltid börja med att banta istället för att klaga...

Svar på tråden Att vara ful och ha modellsnygga vänner