• Jonniie

    Diskutera nidblödningar.

    Hej Tjejer!

    Jag hittar alldeles för lite information om nidblödningar från dom som har haft de.

    Hur mycket, vilken färg, hur många dagar efter ÄL / innan BIM, resulterade blödningen i en graviditet?

    Jag hade själv ÄL 16/9 fick en blödning nu ikväll 22/9 på ÄL+6/BIM-7. Jag skulle beskriva min blödning (som jag tror är en nidblödning) som en röd blod blandad flytning som man kan få första dagen på mensen på papper när man torkar sig. Färskt blod ca 1-2 teskedar.

  • Svar på tråden Diskutera nidblödningar.
  • Anonym (E)

    Nidblödning 1: Pyttelite rosa flytning vid 1 tillfälle. Äl+5. Ja, jag var gravid.

    Nidblödning 2: Lite brunröd spotting på pappret när jag torkade mig vid 2 tillfällen under en och samma dag. Äl+5. Ja, jag var gravid.

  • emeliienicole

    Jag har också funderingar kring detta just nu. Enligt min kalender skulle jag haft ägglossning 13/9 och ska få min mens om 5 dagar. Den är alltid regelbunden, aldrig haft mellanblödningar innan (förutom nidblödning när jag var gravid med min son), och tar heller inget preventivmedel. Igår hade vi lite vuxenmys, efter det ser jag att det är rött när jag går på toaletten, även han är lite röd efter mig. Det är såpass tydlig röd/rosa färg att varken han eller jag kan ha sett fel, dock var det bara efter samlaget och det har inte kommit mer efter det.

    Googlat ihjäl mig, kan det vara en nidblödning? Har som sagt aldrig blött efter samlag, eller haft mellanblödningar tidigare. Idag har jag lite molande värk i mensmagen..någon som kan komma med en tanke? Är jag knäpp? Ursäkta om jag kapar tråden men är förvirrad.

  • Jonniie
    emeliienicole skrev 2019-09-23 13:00:50 följande:

    Jag har också funderingar kring detta just nu. Enligt min kalender skulle jag haft ägglossning 13/9 och ska få min mens om 5 dagar. Den är alltid regelbunden, aldrig haft mellanblödningar innan (förutom nidblödning när jag var gravid med min son), och tar heller inget preventivmedel. Igår hade vi lite vuxenmys, efter det ser jag att det är rött när jag går på toaletten, även han är lite röd efter mig. Det är såpass tydlig röd/rosa färg att varken han eller jag kan ha sett fel, dock var det bara efter samlaget och det har inte kommit mer efter det.

    Googlat ihjäl mig, kan det vara en nidblödning? Har som sagt aldrig blött efter samlag, eller haft mellanblödningar tidigare. Idag har jag lite molande värk i mensmagen..någon som kan komma med en tanke? Är jag knäpp? Ursäkta om jag kapar tråden men är förvirrad.


    Jag vet inte om man kanske kan bli lite känsligare men det känns ju inte jätte otroligt eftersom det händer en del första tiden när ett ägg ska fästa :)

    Fast jag har även läst någonstans att det är någon form av tidig ?slempropp? som kan lossna några dagar innan mensen kommer..

    Men eftersom du har lite molvärk så får vi hålla tummarna för att det är lite ?växtvärk? ;)
  • Jag är bara jag

    Haft 3 stycken efter IVF med blastisar. Fått yttepytte bruna/beige flytningar samma kväll, morronen därpå och kvällen efter. Var gravid. En blev m.f- de andra 2 barn.

  • Anonym (Emmis)

    Jag googlade runt lite på nidblödningar och de ska infalla mellan 7-14 dagar efter ägglossning och kan vara alltifrån en droppe blod eller en blod blandad flytning till en kortare mensliknande blödning utan klumpar. Men det verkar bara vara ca 25% av alla som får nidblödning.

    Hur gick det för dig ts? Var du gravid?


    Jonniie skrev 2019-09-22 21:10:38 följande:

    Hej Tjejer!

    Jag hittar alldeles för lite information om nidblödningar från dom som har haft de.

    Hur mycket, vilken färg, hur många dagar efter ÄL / innan BIM, resulterade blödningen i en graviditet?

    Jag hade själv ÄL 16/9 fick en blödning nu ikväll 22/9 på ÄL+6/BIM-7. Jag skulle beskriva min blödning (som jag tror är en nidblödning) som en röd blod blandad flytning som man kan få första dagen på mensen på papper när man torkar sig. Färskt blod ca 1-2 teskedar.


  • Jonniie
    Anonym (Emmis) skrev 2019-11-04 16:15:41 följande:

    Jag googlade runt lite på nidblödningar och de ska infalla mellan 7-14 dagar efter ägglossning och kan vara alltifrån en droppe blod eller en blod blandad flytning till en kortare mensliknande blödning utan klumpar. Men det verkar bara vara ca 25% av alla som får nidblödning.

    Hur gick det för dig ts? Var du gravid?


    Kul med lite info!

    Jag tror jag fick ett tidigt missfall då mensen kom 6 dagar sent men jag tog aldrig något gravtest. Så ingen benens i magen än men nya försök :)
  • Anonym (Emmis)
    Jonniie skrev 2019-11-04 19:18:02 följande:

    Kul med lite info!

    Jag tror jag fick ett tidigt missfall då mensen kom 6 dagar sent men jag tog aldrig något gravtest. Så ingen benens i magen än men nya försök :)


    Vad synd. Men lycka till med nästa försök! :)
  • Anonym (Soffi)

    Hej hoppar också in här :) jag känner ofta på lukten där nere några dagar innan mens att mensen är på väg, är det någon som känner igen sig?

    Inväntar BIM och hoppas på att mensen inte kommer men idag började jag känna lukten :( är bara på ÄL+7 ännu så är ju minst en vecka tills mensen ska komma, kan det vara en nidblödning som är på väg?

  • Jonniie
    Anonym (Emmis) skrev 2019-11-04 20:40:50 följande:

    Vad synd. Men lycka till med nästa försök! :)


    Tack vad gullig du är :) planerar du med barn?
  • Jonniie
    Anonym (Soffi) skrev 2019-11-04 21:18:27 följande:

    Hej hoppar också in här :) jag känner ofta på lukten där nere några dagar innan mens att mensen är på väg, är det någon som känner igen sig?

    Inväntar BIM och hoppas på att mensen inte kommer men idag började jag känna lukten :( är bara på ÄL+7 ännu så är ju minst en vecka tills mensen ska komma, kan det vara en nidblödning som är på väg?


    Spännande sätt att veta att mensen är påväg :) ÄL +7 känns ju lite tidigt för mens så jag håller tummarna för en nidis ;)
  • Anonym (Emmis)
    Jonniie skrev 2019-11-05 19:12:18 följande:

    Tack vad gullig du är :) planerar du med barn?


    Ja jag gör också det. Hoppas och tyder alla tecken! :)
  • Jonniie
    Anonym (Emmis) skrev 2019-11-06 09:58:26 följande:

    Ja jag gör också det. Hoppas och tyder alla tecken! :)


    Håller tummarna för dig! Ja man analyserar kroppen på ett helt annat sätt som man inte sen visste om innan :)
Svar på tråden Diskutera nidblödningar.