• Viccan92

    Efter p-piller

    Min sambo och jag planerar/hoppas blir gravida nästa år. Jag har gått på mini piller i ca tio år och har under den tiden inte haft mens. Då en kompis sa att det tar minst ett år efter att man slutat med piller till man kan bli gravid så slutade jag med pillerna i slutet av maj. Strax efteråt hörde jag om en annan kompis som slutat med samma piller som jag och efter 5mån blivit gravid. Kan såklart vara olika från person till person. Men jag har ännu inte fått någon mens visst jätteskönt men kan jag ändå bli gravid nu trots att jag inte fått mens ännu? Jag och sambon försöker med kondom men iom att vi aldrig behövt ha det innan så är det inte alltid i stundens hetta som vi kommer ihåg det. 

  • Svar på tråden Efter p-piller
  • 2barnsmorsan

    Det är olika. Vissa blir gravida direkt efter p-piller och för vissa tar det ett tag innan ägglossningen kommer i gång. Har du ingen mens så har du troligen ingen ägglossning MEN ägglossningen kommer ju alltid före mens så du kan ju omöjligt veta i förväg när det kommer igång. Så om ni inte vill bli gravida än får ni bli bättre på att använda kondom

  • Viccan92

    Preic


    2barnsmorsan skrev 2019-09-22 23:54:22 följande:

    Det är olika. Vissa blir gravida direkt efter p-piller och för vissa tar det ett tag innan ägglossningen kommer i gång. Har du ingen mens så har du troligen ingen ägglossning MEN ägglossningen kommer ju alltid före mens så du kan ju omöjligt veta i förväg när det kommer igång. Så om ni inte vill bli gravida än får ni bli bättre på att använda kondom


    Precis du har helt rätt. Blir jag gravid nu är det inte hela världen men vore bättre nästa år. Vi bor lite trångt just nu.
Svar på tråden Efter p-piller