• Anonym (Kvinna 39)

    Singeln ingen vill ha!

    Snälla hjälp mig!


    Hur skall man lyckas i den här dejtingjungeln egentligen?
    Hur tusan går man tillväga, hur skall man vara, lösningen?


    Nu har jag varit singel i mer än 5 år och nu är jag 39 år!!! Tiden bara går och går. Jag dejtar, tar pauser och tycker om livet ändå. Jag provar att dejta långsamt, provar att ta det "fortare" och leva här och nu. Ni förstår vad jag menar.


    Men brukar alltid vara tydlig med att jag söker seriöst. Med det menar jag att jag vill träffa någon mera regelbundet, bli tillsammans och försöka satsa på att ha en framtid med denne.

    Har tidigare levt i två långa förhållanden, varit gift och har ett barn på nio år som bor hos mig varannan vecka. Jag ser relativt bra ut. Lite rund och kurvig med långt hår. Feminin klädstil. Men har inga tjusiga naglar och lösögonfransar eller sånt.


    Till sättet uppfattas jag nog som en bestämd kvinna. Ingen man kör med. Men är en väldigt varmhjärtad person som bryr mig mycket och vill hjälpa till. Är nog samtidigt ändå typen som singelkillar verkar vilja köra över?!


    Har intressen, gillar att röra på mig, vara ute naturen, dricka gott, har en ordnad ekonomi. Är ganska självständig ändå. Jobbar oregelbundna tider. Har väldigt sällan barnledigt en helgkväll och det förstår jag att det gör min läge mer komplicerat.


    I mitt arbete finns det knappt män. Så inom det området är det i stort sätt kört.
    Har än inte provat någon betaldejtingsida än. Men det kanske jag borde ta och göra? Har testat Tinder, Badoo och Happypancake.


    Ibland blir jag kär och försöker att ge små hintar om det. Men det verkar inte påverka killen till något engagemang. killar verkar helst vilja hälsa på mitt i natten i någon timme för att sedan höra av sig lite smått sporadiskt när det passar honom.


    Det har hänt även om det händer sällan. Att en kille hintar om att han vill vara mer seriös. Jag har väl i det fallet känt att en kille med 3 barn, mitt upp i en skiljsmässa, inget jobb, ingen bostad har varit rätt kille för mig. Dumt av mig kanske?


    Många vill inte ens prata i telefon. Det ända som de verkar vilja är att få till en första träff och då helst en promenad. Så less på de där promenaderna.


    Ibland känner jag mig sönderdejtad. Som att jag redan vet hur det kommer att sluta. Den inställningen är inte bra och det vet jag om. Men hur mycket kan man leva på hoppet undrar jag?!


    Och Varför känns det som om alla som är ute på detjingsidor bara är ute efter sex och fortsätter med sitt eviga dejtknakande beteende???


    Hjälp mig! Ni får skälla på mig! Jag behöver vägledning!


    Tack på förhand!


     

  • Svar på tråden Singeln ingen vill ha!
  • Anonym (Bee)

    Mitt bästa tips är nog att sluta dejta. Men om du ska internet dejta så ska du definitivt sluta träffa män som vill komma hem till dig och ha sex mitt i natten.

    Är du ute efter ett förhållande så träffa män som om ni inleder ett förhållande och inte som om du är hans älskarinna.

  • Kramklubba

    Vanligaste felen kvinnor gör är att underskatta betydelsen av sin ålder (den berömda "the wall"), samt underskatta betydelsen av att vara singelmamma.

    Satsa på 10-25 år äldre killar så kommer det gå vägen. Killar som är i 40-års-åldern vill många gånger ha barn.

  • Anonym (Bee)
    Kramklubba skrev 2019-09-23 08:39:16 följande:

    Vanligaste felen kvinnor gör är att underskatta betydelsen av sin ålder (den berömda "the wall"), samt underskatta betydelsen av att vara singelmamma.

    Satsa på 10-25 år äldre killar så kommer det gå vägen. Killar som är i 40-års-åldern vill många gånger ha barn.


    Stämmer inte för det finns väldigt gott om män i 35-45 årsåldern som redan har barn och är singlar.
  • Anonym (Z)

    Kan du tänka dig en helt oerfaren man som varken haft relation eller sex som är i din ålder och vill inget hellre än att få ett fast förhållande och familj så kan det finnas flera sådana.

  • Anonym (Kvinna 39)
    Giftskåneman skrev 2019-09-23 08:32:15 följande:

    Har du testat singelkvällar och speeddating som vissa sidor ordnar?


    Nej det har jag inte. De speeddating träffarna brukar ske på torsdagskvällarna, kostar 400 kr och jag behöver ta ledigt från jobbet för att kunna gå. Sedan har det känts som att det behövs en väninna för att våga gå på det.


    Hur som helt.. det kräver en del planering för min del och det har fallit på dessa faktorer.

  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Z) skrev 2019-09-23 08:43:06 följande:

    Kan du tänka dig en helt oerfaren man som varken haft relation eller sex som är i din ålder och vill inget hellre än att få ett fast förhållande och familj så kan det finnas flera sådana.


    Hur träffar man sådana?
  • Anonym (Z)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2019-09-23 08:50:07 följande:

    Hur träffar man sådana?


    Jag är en.

    Och har sett fler här på FL. Men annars är det säkert inte lätt för man vet ju inte vilka som är sådana. Kan prova efterlysa dem på din dejtingprofil?
  • Anonym (Kvinna 39)
    Kramklubba skrev 2019-09-23 08:39:16 följande:

    Vanligaste felen kvinnor gör är att underskatta betydelsen av sin ålder (den berömda "the wall"), samt underskatta betydelsen av att vara singelmamma.

    Satsa på 10-25 år äldre killar så kommer det gå vägen. Killar som är i 40-års-åldern vill många gånger ha barn.


    Jag har ju varit i den här svängen i 5 år och det har varit vanligt att killen säger att han inte vill ha barn.


    Vi rätt förutsättningar är jag ju inte emot att skaffa ett till barn. Men jag vill ju en relation först.


    Sedan kan jag tycka att oavsett om jag är en singelmamma och närmar mig "klimateriet" så borde väl det finnas någon som kan tänka sig mig ändå?


    Jag har inget emot äldre män, har dejtat dem. Problemet har väl varit att jag har tyckt att de beteer sig lite som orkeslösa.

  • Anonym (Z)
    Anonym (Z) skrev 2019-09-23 08:54:36 följande:

    Jag är en.

    Och har sett fler här på FL. Men annars är det säkert inte lätt för man vet ju inte vilka som är sådana. Kan prova efterlysa dem på din dejtingprofil?


    Nu föreslog jag inte ens mig själv....
Svar på tråden Singeln ingen vill ha!