• Anonym (Kaffedraken)

    10 veckors ovisshet om jag får behålla honom

    Jag börjar känna mig totalt slut som människa! Nästa vecka är det 10 veckor sen vi fick reda på att där kan vara något fel på vår son, pga hans breda nackspalt 6mm. Vi har tagit oss igenom moderkaksprov, och Ultraljud och inget har visat avvikelse mer än spalten. Och på nu sista RUL så kollade man han extra noga och spalten hade gått tillbaka och allt ser fint ut. Men där är ett UL till i nästa vecka på hjärtat och där kommer då sista domen. Kan vara ett litet hjärtfel, ett stort hjärtfel som innebär att vi måste ta bort honom eller så är där inget alls och min graviditet kommer att räknas som vilken som helst. Igår fick min sambo för första gången känna sparkarna på magen och ingen kan vara riktigt lycklig så som man borde vara . Jag mår så dåligt över denna pressen att aldrig kunna njuta av graviditeten. Kände bara att jag var tvungen att skriva någonstans .....

  • Svar på tråden 10 veckors ovisshet om jag får behålla honom
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag rekommenderar dig att söka terapi. Du kan gå via kry eller doktor.nu eller andra online.

    Det är lika bra att hantera detta rätt från början. Så du får bearbetat tänkbara scenario med någon proffesionell. Din sambo bör göra samma sak. Familjeterapi? Vården kan säkert hänvisa er rätt, men då är det lång väntetid. Apparna har akuta tider så det går snabbast.

    Lycka till! Håller tummarna att allt går väl.

Svar på tråden 10 veckors ovisshet om jag får behålla honom