• Anonym (Jaggg)

    Orkar inte ens kliva upp

    Jag mår inte bra. Jag har haft ångest samt depression till och från på sista tiden. Mycket dåligt som hänt. Jag är så illa idag att jag bara ligger i sängen efter att jag körde barnen till fsk. Jag orkar inte kliva upp äta dricka eller något. Min själ gör ont. Jag fyllde trettio igår. Ingen förutom min mamma gratta mig. Ingen kom ihåg mig. Alla tycker illa om mig. Låter klyschigt men jag känner mig värdelös och jag ligger här försöker hitta en anledning att kliva upp men vill bara slumra till igen.. vad gör jag!

  • Svar på tråden Orkar inte ens kliva upp
  • FallenAngelNr1000

    Tråkigt att höra ts
    Låter som att du är nere i en depression.


    Har själv varit liknande situation, apatisk liknande. 


    Om du kan så sov ut ordentligt i några dagar. Köp vitaminer o lättlagad mat, t ex sådan mat som du bara häller i varmt vatten i. Fixa även lite godsaker i frukt och juice väg.


    sedan efter helgen så börja gå promenader och tänk ut någon aktivitet eller jobb som du ändå skulle kunna tänka dig. Då slipper du ligga hemma med din ångest och får ha tankarna på annat håll.


    Vill du så finns ju alltid sjukvården att vända sig till.


    Vad du än gör så ge inte upp!
    Du har ju dina barn så du har ett syfte eller flera här i livet här o nu !


    Glöm inte det!


    Krya på dig, o vill du skriva med någon så är du välkommen att skriva till mig. 

  • Anonym (A)
    FallenAngelNr1000 skrev 2019-09-23 18:33:13 följande:

    Tråkigt att höra ts
    Låter som att du är nere i en depression.


    Har själv varit liknande situation, apatisk liknande. 


    Om du kan så sov ut ordentligt i några dagar. Köp vitaminer o lättlagad mat, t ex sådan mat som du bara häller i varmt vatten i. Fixa även lite godsaker i frukt och juice väg.


    sedan efter helgen så börja gå promenader och tänk ut någon aktivitet eller jobb som du ändå skulle kunna tänka dig. Då slipper du ligga hemma med din ångest och får ha tankarna på annat håll.


    Vill du så finns ju alltid sjukvården att vända sig till.


    Vad du än gör så ge inte upp!
    Du har ju dina barn så du har ett syfte eller flera här i livet här o nu !


    Glöm inte det!


    Krya på dig, o vill du skriva med någon så är du välkommen att skriva till mig. 


    Håller med
Svar på tråden Orkar inte ens kliva upp