• yasso

    Vad är rätt egentligen

    Hej ska försöka kortfattat berätta igen ensamstående mamma till 2 barn på 5 och 7 år har bott med mig i Sverige utan pappan i snart 5 år pappan kom besök en gång har uppehållstillstånd men vill ej komma hit. Han ville skiljas för 1 år sen o så blev de. Nu jag har hela tiden och än idag försöker att barnen o pappan ska ha bra kontakt däremot åker de inte till landet han bor i för kan hända reseförbund. Pappan ringer när han väl har tid vilket kan vara en gång per månad eller 2. Jag brukar ofta påminna o berätta för barnen att ringa o prata ifall de vill och att pappa älskar de osv. Men mina barn vill inte längre och gillar inte att jag säger till. De älskar honom men de vill skippa samtal så mkt de bara går vet ej om de e henspråket som de inte riktig kan kommunicera med hab eller bara att de ej känner för det. och föredrar att när de vill skicka endast vocie meddelande. Vad är rätt o fel här ska jag va på de för att ringa o ha den kontakten eller ska jag låta de följa de de känner. Ibland får jag skuldkänslor att de ej ringer men sen tänker att han ringer ju endast när de passar honom. Och han vägrar komma träffa de i Sverige vill ha de i hemlandet. Vilket jag är emot.

  • Svar på tråden Vad är rätt egentligen
  • Anonym (Svår fråga)

    Jag tror du gör rätt som pratar om pappan med barnen och frågar om de vill ringa, du kan uppmuntra dem men om de inte vill så ska du nog inte tvinga dem. Eller jag vet inte.. Både jag och mitt barns pappa jobbade utomlands i perioder när vårt barn var litet. Hon saknade den föräldern som var borta och reagerade med att inte vilja prata i telefon, hon ville inte heller prata om föräldern ringde. Hon tyckte nog det var jobbigt och ville inte bli påmind. Vill dina barn prata om pappan ringer?

    Varför vill du inte låta barnen åka till pappans hemland? Kan du inte åka med?

  • brallison

    Tycker inte du ska tvinga dina barn till att ringa sin pappa - de får bestämma själva om de vill (likaså som han gör).

  • yasso
    Anonym (Svår fråga) skrev 2019-09-23 11:05:31 följande:

    Jag tror du gör rätt som pratar om pappan med barnen och frågar om de vill ringa, du kan uppmuntra dem men om de inte vill så ska du nog inte tvinga dem. Eller jag vet inte.. Både jag och mitt barns pappa jobbade utomlands i perioder när vårt barn var litet. Hon saknade den föräldern som var borta och reagerade med att inte vilja prata i telefon, hon ville inte heller prata om föräldern ringde. Hon tyckte nog det var jobbigt och ville inte bli påmind. Vill dina barn prata om pappan ringer?

    Varför vill du inte låta barnen åka till pappans hemland? Kan du inte åka med?


    Vet inte heller om det är saknaden mina barn har växt upp utan hans närvaro han. Bara ville ej bbefinnas i Sverige och ville inte att vi skulle åka ner till han. Men efter skilsmässa börja har vilja att barnen ska åka ner klart jag med men han litar ej på han efter allt han gjort mot mig tidigare jag har kommit över och accepterat vad som hänt mig men om jag o barnen åker för han ska träffa de kan det vara stor risk att han förbjuder de åka tillbaka med mig enligt en lag i hemlandet kan han göra så. Jag vägrar. Men har meddelat att han är välkommen komma hit men hon vill inte. Det är mer Kina barn jag tänker på jag pratar ej så mkt om deras pappa men just ifall han ringer bruka ta upp de eller typ men ring pappa o prata då svaret oftast av min son blir jag vill inte avbryta det jag gör o prata med han däremot skickar vocie att han älskar honom o att han kan hörs av sig till pappan då senare
  • yasso
    brallison skrev 2019-09-23 11:05:55 följande:

    Tycker inte du ska tvinga dina barn till att ringa sin pappa - de får bestämma själva om de vill (likaså som han gör).


    Så tänker jag ofta. Jag vill inte de ska tappa kontakten så klart men vill inte heller att mina barn ska bli tvingade till att prata samtidigt som jag kan ha skuldkänslor att mina barn gör så o andra sidan tänker jag de var pappans val att lämna oss leva själva sedan barnen va små. PS pappan har under hela deras liv sedan de föddes inte försörja eller ens tänk liten presenT tanke på barnen jag har stått för allt alla dessa år. Vi var gifta o bodde isär hans vilja o gör ett år valde o skilja sig ifrån mig
Svar på tråden Vad är rätt egentligen