• Anonym (Kaffedraken)

    Beskriv ert barns fritids

    Beskriv vad era barn gör på fritids. Har de alternativ att välja mellan (hur många alternativ och vad får de välja mellan?) eller är det en styrd aktivitet?

  • Svar på tråden Beskriv ert barns fritids
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är styrda lekar och fria lekar.

    Fritids här på sommarfritids är det lek ute eller titta på sommarlov, bada, fiska, utflykter,fri lek.

    Jullovsfritids jullovsprogram, leka ute, sitta rita, pyssla., fri lek

    Påsklov, pyssel rita, aktiviter pingis, bollekar, fri lek

    Höstlovet Halloween tema, fri lek, pyssel, aktiviter,

    Vardagliga är oftast fri lek på raster grabbarna är mkt för boll, mina barn är med tjejer och killar. Dem gör lite allt möjligt på rasten.

    Dem har styrda lekar i nån form varje dag eller när vi föräldrar inte ser när det behövs inomhus endel behöver det.

    Barn har sina kompisar, byter plats för andra barnen ska lära känna varandra i klassen, samt i personalen ser till att ingen hamnar utanför. Så berättar mina barn plus personal

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min dotters fritids har en veckostruktur som de följer:

    Mån: Fysisk aktivitet utomhus och styrd aktivitet inne, ex kaahoot, quiz, gemensamt spel på smartboard, padda.

    Tis: Utedag mellis äts ute

    Ons: Skapande

    Tors: Sällskapsspel i styrda grupper

    Fre: Gympan eller skapande ( valbart)

    De flesta aktiviteter är frivilliga förutom utedagen och sällskapsspel som alla måste vara med på. Vissa skapande är oxå obligatoriska.

    Vid lov är de oftast någon utflykt med buss, bio eller liknande och sedan pyssel, bak och styrda aktiviteter efter säsong. Varje lov innehåller minst en hel dag ute där de lagar maten ute.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Barnens fritids är antingen djungelns lag ute på gården. Eller en styrd aktivitet med sin egen klass i sin vanliga klassrum. Det tycker jag känns trist. Jag minns fritids med glädje. Ett antal alternativ man fick välja mellan. Men jag tror inte mina barn kommer minnas sitt på samma sätt.

Svar på tråden Beskriv ert barns fritids