• jjme

    Letrozolbehandling. Resultat?

    idag har jag fått utskrivet letrozol och ska börja med det på dag 3 i min nästa gång jag får mens.

    Jag är nu nyfiken - ni som använt er av letrozol har ni då blivit gravid på första försöket? eller hur många försök har ni fått göra??

    Tacksam för svar
     

  • Svar på tråden Letrozolbehandling. Resultat?
  • Emmiealina

    Jag är på äl+5 idag efter letrozol behandling...ska bli såå spännande att få reda på om det finns något där inne! Roligt att följas åt! :)

  • Emmiealina

    Fick ett jättttesvagt plus idag på ett testa tidigt gravtest. Bara äl+10 så ska ta fler varje dag bara för att försäkra mig om att pluset blir starkare. Har även börjat med progesteronkräm på eget bevåg då jag läst mycket om att progesteronbrist kan medföra tidiga missfall.

    För att vara helt ärlig så fick vi sexförbud hos BM då vi kontrollerade antal mogna äggblåsor och hon tyckte sig se 3 st...men med mina flera missfall i bagaget körde vi på iaf och hoppas på att det blir något av ett av äggen :)

  • jjme
    Emmiealina skrev 2019-09-30 21:02:40 följande:

    Fick ett jättttesvagt plus idag på ett testa tidigt gravtest. Bara äl+10 så ska ta fler varje dag bara för att försäkra mig om att pluset blir starkare. Har även börjat med progesteronkräm på eget bevåg då jag läst mycket om att progesteronbrist kan medföra tidiga missfall.

    För att vara helt ärlig så fick vi sexförbud hos BM då vi kontrollerade antal mogna äggblåsor och hon tyckte sig se 3 st...men med mina flera missfall i bagaget körde vi på iaf och hoppas på att det blir något av ett av äggen :)


    meen åh va spännande , var det din första behandling med letrozole?
  • bonzo

    Vad spännande! Jag tar också progesteronkräm efter ägglossning :)

    Tog du dubbelkur för att få så många äggblåsor?


    Emmiealina skrev 2019-09-30 21:02:40 följande:

    Fick ett jättttesvagt plus idag på ett testa tidigt gravtest. Bara äl+10 så ska ta fler varje dag bara för att försäkra mig om att pluset blir starkare. Har även börjat med progesteronkräm på eget bevåg då jag läst mycket om att progesteronbrist kan medföra tidiga missfall.

    För att vara helt ärlig så fick vi sexförbud hos BM då vi kontrollerade antal mogna äggblåsor och hon tyckte sig se 3 st...men med mina flera missfall i bagaget körde vi på iaf och hoppas på att det blir något av ett av äggen :)


  • Emmiealina

    Jajjemen jag har kört dubbelkur i tre omgångar, första gången blev det en äggblåsa, andra två och nu tredje gången tre stycken.

Svar på tråden Letrozolbehandling. Resultat?