• Katharina8888

    Stöd under medicinsk abort

    Hej allihopa!

    Först vill jag bara säga att jag är ny här och hoppas att jag lägger inlägget i rätt kategori. Och för det andra ber jag er att hålla en trevlig ton och inte ifrågasätta varför jag gör abort. Det är en känslig tid och jag behöver stöd. Tack!

    Jag genomgår just nu en medicinsk abort, jag tog den första tabletten igår på sjukhuset och fick med mig resten hem som jag ska ta imorgon bitti. Min sambo kommer att vara hemma med mig hela dagen.

    Jag började må extremt illa igår kväll och kunde knappt sova inatt. Vaknade flera gånger av illamåendet och bara låg och vred mig. Samma sak idag hela dagen. Har känt mig helt handlingsförlamad. Bara ligger och halvtittar på tv. Jag lider av kräkfobi så att må illa är något av det värsta jag vet ????

    Jag har gjort två aborter innan och då har jag inte märkt av något illamående utan allt har gått väldigt smidigt, trots att det förstås gjort väldigt ont men det har varit hanterbart. Förstår inte varför jag mår så illa denna gång. Kanske oroar jag mig mer nu för att jag är äldre och min kräkfobi har blivit värre, jag vet inte.

    Jag har läst alla möjliga trådar idag här om just medicinsk abort och förstår att det är många som också mår illa. Men varför har jag klarat mig dom andra gångerna?

    Usch, förlåt för långt inlägg. Hoppas någon snäll själ där ute kan ge mig lite stöd och kärlek så att jag klarar det här.

    Tack ??

  • Svar på tråden Stöd under medicinsk abort
  • Lucius Vorenus

    Ingen abort är den andre lik och du kan befinna dig i annat skick än tidigare. Illamåendet brukar gå över när aborten är avslutad. Det är inte fel att ligga i soffan och ta det lugnt då det inte är ett litet ingrepp du ska genomgå. Du ska nog se att det snart lugnar ner sig.

Svar på tråden Stöd under medicinsk abort