• Myhanna

    Kyleena spiral

    Hej.

    Finns någon här som har kyleena som vill dela med sig av hur ni mår?

    Jag har haft Jaydess i tre år och nu Kyleena i snart 7 månader.

  • Svar på tråden Kyleena spiral
  • Johanna1986

    I början gick de upp å ner. Blödde gupp 6månader. Sedan slutade de. Mådde då sjukt bra. Men blev gravid efter jag haft den i 10 månader. Så ja inte så bra för mig. Men jag blev gravid med Mirena också så kvittar nog vad jag hade haft känns de som.

  • Myhanna
    Johanna1986 skrev 2019-09-24 20:25:26 följande:

    I början gick de upp å ner. Blödde gupp 6månader. Sedan slutade de. Mådde då sjukt bra. Men blev gravid efter jag haft den i 10 månader. Så ja inte så bra för mig. Men jag blev gravid med Mirena också så kvittar nog vad jag hade haft känns de som.


    Oj blev du gravid och med Mirena med jösses.

    Jag mår väldigt dåligt psykiskt, har hemsk pms/pmds och är rädd att

    spiralen gör det värre
  • Johanna1986

    Ja. Tyvärr va de utomkvedshavandeskap å äggledarna fick inte å rädda. Så nu e jag steril.

    Sig ja lider med dej. Har också PMDS å den blev värre med spiral!!!


    Myhanna skrev 2019-09-25 14:41:21 följande:

    Oj blev du gravid och med Mirena med jösses.

    Jag mår väldigt dåligt psykiskt, har hemsk pms/pmds och är rädd att

    spiralen gör det värre


  • Johanna1986

    Mirenan va värre än Kyleena. Kyleena mådde jag okej när blödningarnaväl slutade. Men då blev ja ju också gravid så svårt att veta vilket som va vilket. Spiralen eller graviditeten


    Johanna1986 skrev 2019-09-25 16:33:24 följande:

    Ja. Tyvärr va de utomkvedshavandeskap å äggledarna fick inte å rädda. Så nu e jag steril.

    Sig ja lider med dej. Har också PMDS å den blev värre med spiral!!!


  • Myhanna
    Johanna1986 skrev 2019-09-25 16:33:24 följande:

    Ja. Tyvärr va de utomkvedshavandeskap å äggledarna fick inte å rädda. Så nu e jag steril.

    Sig ja lider med dej. Har också PMDS å den blev värre med spiral!!!


    Men va!!! så fruktansvärt hemskt!!!! Beklagar sååå mycket! Det låter ju vansinnigt

    Okej du upplende också att måendet blev sämre av spiral, det är kanske dags att plocka ut spiralen när man varje månad har återkommande självmordstankar
  • Myhanna
    Johanna1986 skrev 2019-09-25 16:37:22 följande:

    Mirenan va värre än Kyleena. Kyleena mådde jag okej när blödningarnaväl slutade. Men då blev ja ju också gravid så svårt att veta vilket som va vilket. Spiralen eller graviditeten


    Kan tänka mig att Mirena var värre då den har mer hormon än kyleena, jag tror jag mår sämre efter jag bytte från Jaydess till Kyleena, mer hormon i kyleena än jaydess också.
  • 2barnsmorsan
    Myhanna skrev 2019-09-26 09:09:12 följande:

    Kan tänka mig att Mirena var värre då den har mer hormon än kyleena, jag tror jag mår sämre efter jag bytte från Jaydess till Kyleena, mer hormon i kyleena än jaydess också.


    Om du känner dig deprimerad eller har ångest så ta ut den. Jag mådde jättedåligt psykiskt av jaydess spiralen. Till sist kunde jag knappt andas pga ångest. Började till och med terapi. Till sist gjorde jag kopplingen och tog ut den. Började äntligen må bättre. Nu ca ett år senare är jag mig själv igen. Två fruktansvärda år med spiral.
  • Johanna1986

    Ja de e hemskt. En läkare e anmäld också då han aldrig skulle rekommenderat en andra spiral enligt fass. Men de e som de e

    Jag tycker absolut du ska ta ut din spiral. Mår du som du beskivrer e debut e värt de. Finns andra preventivmedel.


    Myhanna skrev 2019-09-26 09:07:28 följande:

    Men va!!! så fruktansvärt hemskt!!!! Beklagar sååå mycket! Det låter ju vansinnigt

    Okej du upplende också att måendet blev sämre av spiral, det är kanske dags att plocka ut spiralen när man varje månad har återkommande självmordstankar


Svar på tråden Kyleena spiral