• Anonym (TS)

Vill starta eget - Men vad? (Socionom)

Jag bor i Norrbotten och hade gärna velat starta ett eget företag inom den branschen jag är utbildad inom dvs socionom. Men vad!?

Vad finns det brist av här uppe som det kanske finns mer av i de södra regionerna?

• Svar på tråden Vill starta eget - Men vad? (Socionom)
  • Anonym (soc)

Fast märker du eller vet inte vad som behövs där, om du bor där?

• Anonym (Eva)

Gör lite efterforskningar. Att starta eget kräver mycket och har du inget du brinner för eller hoppas på att nån här har en bra idé för du orkar inte göra någon efterforskning så skulle jag inte rekommendera att starta eget.

• Anonym (.)

Tror mer på att starta något man brinner för snarare än att starta något som man tror det är brist på. Är man duktig får man kunder, så är det bara.

Det är tufft att vara egenföretagare, jag är på väg att ge upp själv, inte för att jag får det så värst mycket bättre som anställd ekonomiskt men man slipper ju oro för ekonomi, slippa jaga jobb, slippa bokföring, samt få lite mer kollegor. Har i alla fall hållt på i 4år, så jag vet lite om jag pratar i alla fall.

• Anonym (TS)

Jag brinner ju för det mesta inom socialt arbete och då känns det såklart mer relevant att starta något som inte finns...

Svar på tråden Vill starta eget - Men vad? (Socionom)