Riktigt ont i huvudet när jag hostar
Blev förkyld för snart tre veckor sen med lätt feber, hosta och halsont. Kände mig lite risig i ca en vecka men gick till jobbet i alla fall.
Sen började jag känna mig frisk i typ 4-5 dagar och så i fredags ganska plötsligt fick jag ont i halsen igen och hög feber, runt 39.
Låg däckad hela helgen med samma symtom och på måndagen pallrade jag iväg mig till vårdcentralen eftersom jag varit sjuk, blivit frisk och sen sjuk igen. Kan också tillägga att jag är gravid (vecka 12 imorgon) och blir orolig för den lilla.
De tog snabbsänka CRP som låg på 42 och läkaren sa att jag skulle återkomma om några dagar ifall jag inte blev bättre.
Har fortfarande feber men inte hög, runt 38, hostar upp stora mängder brunt segt slem, ont i huvudet nästan hela tiden och det gör ännu mer ont när jag hostar!!
Har också ont bakom bröstbenet när jag hostar, har fått var i ena ögat och orkar bara vara vaken några timmar tills jag måste sova igen.
Låter detta som en vanlig förkylning eller ska jag söka igen? Eller är jag bara orolig?
Tacksam för svar!