• Anonym (anonymisen1)

Oskuld tjej behöver tips!

Jag är en tjej på 19 vårar som behöver hjälp. Jag har träffat lite killar under åren men aldrig ?fått till det?, jag har helt enkelt haft chanser men inte velat/vågat. Nu dejtar jag en äldre kille och han är jätte snäll, känner att detta kanske är rätt kille att göra det med. Men jag blir jätte osäker när vi ses och det handlar om sex. Jag blir obekväm när han rör mig och jag vågar inte ta i honom heller. Han säger att vi kan vänta men jag vet att han innerst inne vill. Han har lätt att prata om sex och frågar saker då och då och jag vågar inte ens svara blir obekväm och känner mig nästan påhoppad (överdrivet jag vet) Vad ska jag göra för att bli bekväm med detta? Jag vill inte vara oskuld längre men det känns som att jag har en spärr jag inte kan ta mig förbi. Tack för tips

• Svar på tråden Oskuld tjej behöver tips!
  • Anonym (Inte sex.)

Fast ts. Det är ingen panik att ligga. Och självklart ska det kännas 100% rätt och bra för dig. Vilket det inte gör. Du har ingen skyldighet att ligga bara för att "få det avklarat" du ska ha sex när du VILL det inte för att du känner press för att du "måste" känns det inte bra och obekvämt med honom så ska du INTE ha sex med honom. Du är värdefull och din kropp och din vilja är det enda som spelar någon roll. Inget annat. Vad han vill har ingen betydelse i huvud taget.

• Anonym (Bara gör det!)

Du ska bara se till att få det gjort! När du väl har varit med om det en gång så har du avdramatiserat det och kan gå vidare och utforska det och försöka hitta vad du gillar och hur du vill ha sex. Eller så kommer du fram till att detta med sex inte var nåt för dig. Det händer ju också.

Men sätt inte "den första gången" på en piedestal. Tänk inte att den är så viktig. Huvudsaken är att du inte känner panik inför att närma dig din pojkvän. Då har du kanske andra problem som kräver professionell hjälp. Men alla har varit nervösa inför debuten och för väldigt många så var första gången varken särskilt bra eller fantastisk. Sex är nåt man lär sig och det kräver övning och samspel.

Lycka till!

• Duppedu

Onanerar du, använder dildos, vibrator? Ganska bra sätt att lära känna sig själv på :)

• Anonym (K)
    Anonym (Bara gör det!) skrev 2019-09-26 07:32:21 följande:

Du ska bara se till att få det gjort! När du väl har varit med om det en gång så har du avdramatiserat det och kan gå vidare och utforska det och försöka hitta vad du gillar och hur du vill ha sex. Eller så kommer du fram till att detta med sex inte var nåt för dig. Det händer ju också.

Men sätt inte "den första gången" på en piedestal. Tänk inte att den är så viktig. Huvudsaken är att du inte känner panik inför att närma dig din pojkvän. Då har du kanske andra problem som kräver professionell hjälp. Men alla har varit nervösa inför debuten och för väldigt många så var första gången varken särskilt bra eller fantastisk. Sex är nåt man lär sig och det kräver övning och samspel.

Lycka till!

Eller så kommer hon på att sex är inte något för henne just för att att hon lyssnar på dig och genomlider en plågsam sexdebut mot sin vilja.

Det är skillnad mellan att sätta första gången på piedestal jämfört med att ha sex när/om hon vill ha sex.
  • Tutelitut

Du har helt rätt i att han vill ligga med dig. Samtidigt så respekterar han att du behöver få tid på dig. Om det känns bra så är det väl bara att fortsätta att ses, låt det få ta tid. 

• Tutelitut
    Långbenopluto skrev 2019-09-26 07:19:58 följande:

Hångla och hångla och hångla, till slut så händer det, utan att du tänker så mycket.

Tror också det. Mycket närhet och mys, utan stress. 
    Franska kvinnor är en förebild.
    http://www.livingly.com/Sex+Secrets+Of+French+Women/articles/tfIWgX6thed/Kissing+Can+Just+Hot+Intercourse

http://www.livingly.com/Sex+Secrets+Of+French+Women/articles/meTNj4OjK-K/You+Should+Never+Rush+It
  • misil

Den första spärren du behöver komma över är att våga prata om sex,gör du detta så blir det så småningom även lättare med dom andra spärrarna.

• Anonym (A)
    Långbenopluto skrev 2019-09-26 07:19:58 följande:
    Hångla och hångla och hångla, till slut så händer det, utan att du tänker så mycket.
    +1
  • Anonym (anonymisen1)

Tack för alla svar ! Ska försöka att lyssna på vad jag själv vill men samtidigt inte tänka för mycket =)

Svar på tråden Oskuld tjej behöver tips!