• Doris1982

    IVF behandling

    Hej ! jag tänkte vända mig här och fråga er. Fråga alla som har erfarenhet hur går det med IVF behandlingen. Min situation är lite komplicerad. Jag är ihop med någon ganska länge, vi har inte använt något preventiv medel,men barnen kommer inte. Min fästman är lite osäker att han vill ha barn eller inte. han sagt själv om jag vill ha barn jag kan ha, han ska stötta mig,men han själv vill inte ha flera barn. Då söker jag ivf kliniken själv. Jag är väldigt känslig mot hormoner, min kroppen tåla inte hormoner så vet ej hur de blir. Jag har fått i april en diagnos om Adenomyos ( speciell form av endocrioses - förlåt vet ej hur man bokstavera ) och min gynekolog sa att jag behöver hjälp att kunna bli gravid. Jag känner mig fruktansvärd att min fästman vill ej bli pappa och jag måste göra detta ensam. Men jag vill verkligen bli mamma. Min fråga är: vad händer på första träffen ? Jag ska till Sofiahemmet . När de ska plocka ut ägg få man be sova under tiden, eller behöver göra detta vara vaken ? hur lång tid tar mellan första träffen och insemineringen ? tack för all svar :) 

  • Svar på tråden IVF behandling
Svar på tråden IVF behandling