Var f*n kom fettet på magen ifrån???
Jag har aldrig varit sjukt smal utan stadigt legat på ett bmi på ca 19,5 och figuren har alltid varit eftertraktad kurvig med extremt lite bukfett av nån outgrundlig anledning. Efter första barnet strax innan 30 så tränade jag ner mig till matchvikt igen vilket innebar ett dropp på ca 20 gravidkilon. Tog mig ca 6 månader. Efter andra barnet några år senare mådde jag så dåligt pga komplikationer vid förlossningen så då tappade jag gravidkilona rätt snabbt och utan så mycket träning.
Men vad tusan är det som har hänt sen man blev 40+??? Helt plötsligt är det som att min kropp och jag inte är kompisar längre. Kilona smyger sig på så fort man blundar typ. Får nu anstränga mig för att ligga på 5+ kg jämfört med min tidigare matchvikt och min tidigare så smala fasta midja verkar ha övergett mig för gott oavsett hur många sittups och fällknivar jag gör.
Nån som känner igen sig? Har ni gett upp eller kämpar ni tappert? Gör ni nåt annorlunda mot tidigare för att behålla kroppsformer och/eller er idealvikt?