• Bueno

    Kan dom kräva pisseprov??

    Min man går på laro, substitutionsbehandling för sitt tidigare opiat missbruk. Vi har en 2 årig dotter ihop. Dom tar urinprov en gång i veckan och senaste provet visade positivt på någon benso sort. Detta utan min vetskap. Detta ledde till en orosannälan. Det har hänt två gånger innan. Första gången var innan han gick in i behandling (12 steg första gången) och då var det sprutor inblandade och ambulans blev tillkalla. Andra gången var på laro oxå o visade oxå positivt på benso. Andra gången blev vi inte kallade till möte men nu tredje gången blev vi.

    Kommer soc kräva urinprov på mig som mamma?

    Eftersom dom kanske tror att ja oxå missbrukar iom att ja typ stannat kvar hos honom trotts att han "kan vara en fara för barnet" (trots att han är världens bästa och mest beskyddande pappa. Han har adhd och är bipolär kan tilläggas vilket medför en rad svårigheter för honom med ångest, maniska och depressiva perioder.

    Jag får själv utskrivet snri för deprision och Oxascand för oro/ångest när ja ska sova. Tar alltså en till natten.

    Vad räknar soc detta som? Kommer de ta vårt älskade barn? ????????

  • Svar på tråden Kan dom kräva pisseprov??
  • Drottningen1970

    Har aldrig varit med om att man kräver UP från en partner.

    Däremot kan ju barn omhändertas om den nyktra föräldern inte klarar av att skydda barnen från att leva med missbruk. Men det är ju inte första insatsen...

  • joffan

    Vill bara lugna dig med att säga ifall du behöver lämna urinprov och om dom hittar nåt så är det bara att du vidsr intyg från läksren på vilks mediciner du får.

    Sen tar dom bara inte barn, ska väl förmodligen krävas någon slags utredning innan iså fall

    Tror absolut inte att du behöver oroa dig egentligen. Känns långsökt att dom skulle kräva urinprov från dig.

  • Bueno

    Okej jo klart jag kan uppvisa det. Jag är fullt kapabel att ta hand om mitt barn men det är min man med så detta är egentligen bara onödigt med resurser. Ville mest få reda på om de vanligtvis gör det när de märker att det hänt upprepade ggr med ena föräldern och därmed tror att jag oxå är på samma spår plus att jag är deprimerad så kanske de tror att jag inte kan ta hand om henne.

    Phu jobbigt detta.

  • Bueno

    Okej jo klart jag kan uppvisa det. Jag är fullt kapabel att ta hand om mitt barn men det är min man med så detta är egentligen bara onödigt med resurser. Ville mest få reda på om de vanligtvis gör det när de märker att det hänt upprepade ggr med ena föräldern och därmed tror att jag oxå är på samma spår plus att jag är deprimerad så kanske de tror att jag inte kan ta hand om henne.

    Phu jobbigt detta.

Svar på tråden Kan dom kräva pisseprov??