• finnensfru

    Problemet i vårt förhållande

    Hej!

    Nu behöver jag råd och ork..

    Jag har varit tillsammans med samma man 5år, han har från tidigare barn. Han har oftast sagt att han inte vill ha flere barn, utan han är "över" babytiden.. För att sen tidvis meddela att han kan föreställa sig ett barn med mig.

    För ett halvår sedan var jag gravid, och han var lycklig, jag var lycklig.

    Graviditeten slutade tyvärr i missfall och komplikationer i samband med det. Fastän jag var så tidigt i graviditeten hade han redan fixat barnvagn, funderat på namn etc.

    Nu, efter missfallet meddelar han igen att han inte vill ha flere barn..

    Är jag bara hopplöst kär och dum i huvudet då jag fortfarande tror han kan ändra sig..?

  • Svar på tråden Problemet i vårt förhållande
  • Anonym (Anonym 666)

    Han får väl se till att bestämma sig! Hans uttalande kan mycket väl bero på sorg över ert mf för hans agerande under graviditeten signalerade iaf en hel del lycka. Du får fråga honom seriöst, be honom se bortom sorgen, och fråga vad han verkligen vill.

    Sedan är väl egentligen första tanken, vad vill DU? Har du barn sedan tidigare? Hur vill du att ditt liv ser ut?

    Beroende på era svar blir det så här: Ni har samma prioriteringar = ni fortsätter. Ni har olika prioriteringar = ni går isär. Det finns ingen medelväg här.

  • Anonym (Raven)

    Hej,
    Jag lider med. Jobbigt med missfallet, men också med hans sätt.

    Jag tror att du ska gå vidare. Hitta nån som vill ha barn lika mycket som du

  • finnensfru

    Har själv inga barn från tidigare. Det är bara det att allt är bra annors mellan oss, vi är fortfarande som nykära och kärleken är som ur film..

Svar på tråden Problemet i vårt förhållande