• Anonym (Missfall?)

    Tidigt missfall?

    Hej alla som har koll på graviditeter, menscykeln osv. Jag har en fråga.
    Jag och min man bestämde oss i början av året att börja försöka bli med barn när sommaren var slut av flera anledningar. En var att jag ätit p-piller så många år att vi ville ge kroppen chans att återställa dig utan massa försök som stör. Jag slutade med p-piller i början av året. Som skydd har vi använt kondomer och ibland har vi kört utan men han har inte kommit i mig. Jag vet att många spermier ändå kan smita in. Vilket leder till min fråga. 
    Till saken hör att jag aldrig känner av min mens. Den kommer på ett tacksamt sätt på förmiddagen med att jag går på toa och när jag torkar mig är det lite rosa och då vet jag. Min cykel har varvat 27 och 29 dagar varje gång sedan jag slutade med piller, förutom första riktiga cykeln efter pillermens som var 26 dagar.
    För ett par månader sen var min mens sen. Jag tog ett test redan BiM +1 (eller +3 om jag räknar 27 dagars cykel vilket det skulle ha varit i ordningen). Detta var negativt vad jag kunde se men tänkte att det kan vara för tidigt för att se.
    Två dagar senare känner jag helt plötsligt på förmiddan när jag går att det forsar till och bli blött i trosan. Rusar till en toalett och ser att det kommit massa blod.
    Jag tänker att ägget kanske blev befruktat men inte fäste i livmodern, har läst om att det kan ske.
    Vad tror ni?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-09-28 10:14
    Hm min styckeindelning blev konstigt men tror det är förståeligt.
  • Svar på tråden Tidigt missfall?
  • Anonym (E)

    Troligen din vanliga mens.

    Om det hade varit ett befruktat ägg som aldrig fäste så hade man inte räknat det som ett missfall för det var ingen graviditet än.

  • Anonym (Missfall?)
    Anonym (E) skrev 2019-09-28 10:19:03 följande:

    Troligen din vanliga mens.

    Om det hade varit ett befruktat ägg som aldrig fäste så hade man inte räknat det som ett missfall för det var ingen graviditet än.


    Åh tack för ditt svar!

    Men vad är det jag läst då, vad räknas det som? Om vi säger att mitt ägg blev befruktat och reste genom livmodern befruktat några dagar men ej fäste?
  • Anonym (Missfall?)
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2019-09-28 10:20:35 följande:

    Det kallas mens.


    Åh nej usch och fy vilket spydigt svar, första tråden jag startat och absolut den sista.


     


    Jag vet att det var mens. Men som jag skrev har jag läst om att ägget kan bli befruktat, alltså är man gravid men det fäster inte och graviditeten avbryts. Eftersom min mens aldrig varit så sen förut och den kom med en stor fors när den alltid annars smygit sig på med spottings.


    Idag är jag nämligen två dagar sen och vill verkligen vara gravid så rädd att det ska bli samma.
  • Anonym (E)
    Anonym (Missfall?) skrev 2019-09-28 10:56:24 följande:

    Åh tack för ditt svar!

    Men vad är det jag läst då, vad räknas det som? Om vi säger att mitt ägg blev befruktat och reste genom livmodern befruktat några dagar men ej fäste?


    Det kan ju hända men då är det inte tekniskt sett en graviditet. Det kräver att ägget fäster. Det är först efter att ägget fäster som kroppen börjar producera graviditetshormoner.

    Många preventivmedel fungerar genom att antingen förtunna eller förstöra/störa livmoderslemhinnan så att befruktade ägg inte kan fästa, tex vissa p-piller och kopparspiral.
Svar på tråden Tidigt missfall?