• nikki06

Nissan qashqai med 2 bilstolar bak?

Vi ska ta över min mammas Nissan qashqai och undrar hur den är som familjebil. Jag förstår att den inte har optimalt med utrymme men det har inte den vi äger idag heller (BMW 320i) men den funkar ändå. Vi har en 4-åring och en bebis i babyskydd, går det att ha 2 bilbarnstolar bak och ändå ha en fullgod plats emellan? Någon med erfarenhet? Bagaget är väl också rätt tight, men funkar det för en familj på 4?

• Svar på tråden Nissan qashqai med 2 bilstolar bak?
  • Johanna1986

Vi har en å vi har tre barn med stol hade två bakåt å en framåt när vi köpte den. Vi satte babyskyddet fram, å den bakåtvända i mitten. Den framåtvända bakom babyskyddet.

Vi har också provat alla tre bak. Men då två framåtvända å en bakåtvänd. De gick de med. Men de krävs att de vuxna som kör, åker med e av de kortare laget. Vi e 164cm å 176cm.

• Johanna1986

Vi får dessutom plats med en kronan dus s samt fyra matkassar i den samtidigt. Kan ju även bygga på höjden om man vill de så bagaget tycker jag ändå e okej

• nikki06
    Johanna1986 skrev 2019-09-28 18:25:24 följande:

Vi har en å vi har tre barn med stol hade två bakåt å en framåt när vi köpte den. Vi satte babyskyddet fram, å den bakåtvända i mitten. Den framåtvända bakom babyskyddet.

Vi har också provat alla tre bak. Men då två framåtvända å en bakåtvänd. De gick de med. Men de krävs att de vuxna som kör, åker med e av de kortare laget. Vi e 164cm å 176cm.

Tack! Låter som det gick fint för er del :) Vi har också väldigt tight fram i bilen nu, vi är några cm längre än er men det ska nog gå bra :)

Men bakåtvänd stol i mitten, tog den inte mycket plats? Vi har en be safe izi kidz och den skulle nog omöjligt gå in där ????
  • Johanna1986

Vi har en Maxi cosi mobi. De fungerade bra. Låste dock framsätena så att de inte gick att dra bak för mycket.

Svar på tråden Nissan qashqai med 2 bilstolar bak?