• mammis68

    Bonusförälder NYTT med diagnosbarn

    Hej

    Hoppas få kontakt med "nyblivna" och "gamla" inom detta ämne, område, familj, barn med diagnos????

    Hoppas få råd????

    Har flyttat ihop med en man som har en pojke med autism och adhd. Han styr å stället med sin mamma o pappa. Och dom LYDER ???????? Men inte jag. Har barn sen innan ? Hur/vad gör man med diagnosbarn??

  • Svar på tråden Bonusförälder NYTT med diagnosbarn
  • erikaABC

    Man har eget boende som man bor i när barnet bor hos en partner. Så får partnern ta hand om barnet.

  • Moder1

    Att ha barn utan diagnoser och att ha barn med diagnoser är stor skillnad.

    Det barn utan kan och bör klara i kravväg kan man oftast inte ställa på barn med diagnosbarn.

    Ofta går det ut på att hitta en kravanpassad tillvaro för att få tillvaron att fungera.

    Diagnos barn gör ofta slut på all energi utanför hemmet

  • Limajo

    Varför flyttar du in i en familj med ett barn med diagnos innan du är påläst? Hur kan din sambo ens tillåta det? Helt obegripligt hur egoistisk man kan vara...

  • Snällasötarara

    Hej!
    Jag har ett 12-årigt bonusbarn (sedan 6 år) som har en medelsvår utvecklingsstörning. 
    Och jag förstår vad du menar. Mitt bonusbarn tar 95% av min energi och det är extremt påfrestande. Särskilt för parrelationen och för våra andra barn. 
    Men samtidigt som det är tufft så får man acceptera att bonusbarnet är din partners första och högsta prioritering. Så ska det vara och så kommer det alltid att vara. 


    Mitt tips till dig är, känn efter. Känner du att det här blir för svårt/jobbigt, så får du lämna. Det är ingen skam i det. 

Svar på tråden Bonusförälder NYTT med diagnosbarn