• Kortalollo

    Kan det vara ett svagt plus bim-12

    Hej!

    Jag har känt i min kropp att det varit något som inte stämmer.

    Jag har den senaste veckan haft en del konstiga symptom.

    * mensvärk (i mage och rygg, inte vid äggstockarna som det känns vid ägglossning)

    * sjukt lättirriterad

    * hård och lite lätt förstoppad

    * ömma bröstvårtor

    * äter jag inte på 2 timmar blir jag yr och svag.

    Tog ett grav test trots att jag inte ska ha mens först om 12 dagar, men har bara en känsla i kroppen. Fick ett sång konstigt svagt plus. Kan det ens vara det? Är det jag som bara ser det?

  • Svar på tråden Kan det vara ett svagt plus bim-12
  • Anonym (.)

    12 dagar? Du har ju då nästan precis haft äl så tror inte det kan synas eller knappt ge symptom än.

  • Anonym (Fråga)

    Hur mga dagar är det sedan du hade ÄL? Och testade du med ÄL-stickor då?

  • Jag är bara jag

    Du är ca 2 dar efter äl och kan absolut inte vara gravid. Om ett ägg blivit befruktat tar det 5 dagar innan det ens fäster.

  • Anonym (...)

    Jag förstår din iver, men snälla, vänta några dagar till. Din ägglossning har ju precis varit.. Slösa inte mer pengar på test nu, utan vänta.

  • Kortalollo

    Om min menscykel stämmer så hade jag än för en vecka sen. Men har varit lite oregelbunden fram och tillbaka senaste året. Allt från några dagar till 2 veckor.

    Jag ska till vårdcentralen av en annan anledning imorgon och förmodligen ta blodprov. Kan man fråga om dom kan kolla efter det då också? ????

  • Anonym (Ellie)
    Kortalollo skrev 2019-09-30 09:53:39 följande:

    Om min menscykel stämmer så hade jag än för en vecka sen. Men har varit lite oregelbunden fram och tillbaka senaste året. Allt från några dagar till 2 veckor.

    Jag ska till vårdcentralen av en annan anledning imorgon och förmodligen ta blodprov. Kan man fråga om dom kan kolla efter det då också? ????


    Om du hade äl för en vecka sedan så kan du tekniskt sett vara gravid eftersom ägget fäster 5-10 dagar efter befruktning. Men har du haft oregelbunden mens så kan ju ägglossningen har kommit tidigare eller senare. 

    Troligen är du så tidigt i en eventuell graviditet så att de inte kan se något än, tror inte heller att vc tar gravtest. Det bästa är nog att du väntar någon vecka och testar igen.
  • Kortalollo

    Uppdatering:

    Började blöda idag. Rejält, mörkt, slemmigt och typ lite klumpar. Är fortfarande typ 6 dagar innan beräknad mens.. så jag misstänker missfall.

  • Anonym (V)

    Jag plussade starkt (!) på Bim -10 enligt kalendern.

    Har nog haft ÄL tidigare för mensen innan kom när den skulle.

    Nu är jag i v 23. :)

  • Anonym (Ellie)
    Kortalollo skrev 2019-10-04 19:36:28 följande:

    Uppdatering:

    Började blöda idag. Rejält, mörkt, slemmigt och typ lite klumpar. Är fortfarande typ 6 dagar innan beräknad mens.. så jag misstänker missfall.


    Troligen var det ingen graviditet alls utan din mens som kommit tidigare. Ett embryo hade inte hunnit fästa på den korta tiden.
  • Anonym (Spratt)

    Den där kroppen blir man inte klok på ibland!

    2016 fick jag barn. Positivt ÄL test 28/3. Hade sex 31/3 så jag trodde jag hade missat ÄL.

    6/4 fick jag tydliga och märkliga symptom. Testade svagt positivt med gravtest samma dag. Enligt uträkning skulle BF vara 20/12. På RUL den 19/7 blev BF 27/12 så när jag plussade var jag tydligen inte ens gravid enligt läkaren. Uppenbarligen var jag ju det! Hon föddes 27/12, på BF enligt RUL.

    Samma visa med sonen född 2011. Jag plussade innan jag ens skulle ha varit gravid enligt gyn. Fick höra att OM jag ens var gravid var det ett begynnande missfall. Man kunde inte se något alls förutom en något tjockare slemhinna på VUL när jag borde ha varit i v7.

    Ut kom ett friskt men prematurfött barn i v 33+4 enligt RUL.

  • Anonym (Spratt)
    Anonym (Spratt) skrev 2019-10-10 12:38:39 följande:

    Den där kroppen blir man inte klok på ibland!

    2016 fick jag barn. Positivt ÄL test 28/3. Hade sex 31/3 så jag trodde jag hade missat ÄL.

    6/4 fick jag tydliga och märkliga symptom. Testade svagt positivt med gravtest samma dag. Enligt uträkning skulle BF vara 20/12. På RUL den 19/7 blev BF 27/12 så när jag plussade var jag tydligen inte ens gravid enligt läkaren. Uppenbarligen var jag ju det! Hon föddes 27/12, på BF enligt RUL.

    Samma visa med sonen född 2011. Jag plussade innan jag ens skulle ha varit gravid enligt gyn. Fick höra att OM jag ens var gravid var det ett begynnande missfall. Man kunde inte se något alls förutom en något tjockare slemhinna på VUL när jag borde ha varit i v7.

    Ut kom ett friskt men prematurfött barn i v 33+4 enligt RUL.


    Kan tillägga att med sonen hade jag en del blödningar i början.
Svar på tråden Kan det vara ett svagt plus bim-12