• Avenia

    Någon som har koll på Gekås?

    Är det kört att åka dit under oktober? Helger är det kaos pga julklappsshopping. Även på vardagar? Jag vill slippa trängsel, får panikkänslor av det... :)

    Så om man t.ex åker en tisdag eftermiddag, är det knökat?

  • Svar på tråden Någon som har koll på Gekås?
  • Anonym (Been there done that..)

    Åk INTE dit!!
    Spelar ingen roll när du vill dit - åk inte
    Billig skit men längre köer är väl kontentan av det hela.
    Stooooor varning!!!!

  • Avenia
    Anonym (Been there done that..) skrev 2019-09-29 21:32:03 följande:

    Åk INTE dit!!

    Spelar ingen roll när du vill dit - åk inte

    Billig skit men längre köer är väl kontentan av det hela.

    Stooooor varning!!!!


    Varför? De har ju märken som alla andra affärer men billigare?
  • Anonym (Hejhej)

    Tycker inte det är så farligt. Vi brukar komma kring 16. Tror de börjar att ha öppet till 22 tors-lör nu så då kan man ju komma ännu senare. Har aldrig behövt stå i kö ut i mer än några minuter. Man får se till att gå till kassorna närmast ingången för de är oftast kortare.

  • Avenia
    Anonym (Hejhej) skrev 2019-09-29 21:36:59 följande:

    Tycker inte det är så farligt. Vi brukar komma kring 16. Tror de börjar att ha öppet till 22 tors-lör nu så då kan man ju komma ännu senare. Har aldrig behövt stå i kö ut i mer än några minuter. Man får se till att gå till kassorna närmast ingången för de är oftast kortare.


    Ok, låter lugnande. Vill inte åka i 2 timmar för att känna att man vill hem direkt ju...

    Kanske blir en tur i veckan.
  • Anonym (Been there done that..)

    Men .... man handlar ju hellre typ varsom än på GK:s
    Varför åka flera mil för att handa på 
    låg-pris-paradise liksom.
    ALDRIG mer - någonsin!!
    Handla lokalt istället!!

  • Smultronmarmelad

    Tisdagar är toppen! Även eftermiddagarna/kvällen på helgerna brukar vara helt ok lugna :)

  • Avenia
    Anonym (Been there done that..) skrev 2019-09-29 21:45:04 följande:

    Men .... man handlar ju hellre typ varsom än på GK:s

    Varför åka flera mil för att handa på 

    låg-pris-paradise liksom.

    ALDRIG mer - någonsin!!

    Handla lokalt istället!!


    Jag har tröttnat på att ta 7 turer till närmsta köpcentra som är 30 minuter bort, för att hitta julklappar och annat som behövs. Väl där ska man runt i olika butiker, köra till vissa. Så bensinen och miljöpåverkan blir typ samma. Jag vill ha allt avklarat med julklappar och behöver mattor, lampor mm.
  • Anonym (Been there done that..)

    Har råd att handla hemma-...

  • Anonym (Cilla)

    De har väldigt mycket snygga lampor tycker jag, om du behöver det! Och såklart alla olika ljuskällor till bra pris. Jag tycker det är så skönt att ha åkt dit och handlat det mesta på en gång. Och de har faktiskt mycket märkeskläder om man vill ha det. Bra underklädessortiment tex.


    Avenia skrev 2019-09-29 21:52:02 följande:

    Jag har tröttnat på att ta 7 turer till närmsta köpcentra som är 30 minuter bort, för att hitta julklappar och annat som behövs. Väl där ska man runt i olika butiker, köra till vissa. Så bensinen och miljöpåverkan blir typ samma. Jag vill ha allt avklarat med julklappar och behöver mattor, lampor mm.


  • Anonym (Been there done that..)

    Åk aldrig dit!
    Du blir en tv 5 mupp ...

  • XLinaX

    Början på veckorna är det lugnare. Se dock till att undvika höstlovet sista veckan i oktober. Alla lediga och har även fått lön.

  • Anonym (H)

    Åk inte dit på löningshelger, semestertider eller lovdagar.. Mitt i veckan är perfekt! Vi har varit där mitt i veckan i december, alltså jultider och då har det varit lugnt! Men hade det varit en helgdag så hade det nog varit kaos..

  • Avenia
    Anonym (Been there done that..) skrev 2019-09-29 23:17:25 följande:

    Åk aldrig dit!

    Du blir en tv 5 mupp ...


    Du gillar inte Gekås förstår jag, haha.
  • Avenia
    Anonym (H) skrev 2019-09-30 02:39:02 följande:

    Åk inte dit på löningshelger, semestertider eller lovdagar.. Mitt i veckan är perfekt! Vi har varit där mitt i veckan i december, alltså jultider och då har det varit lugnt! Men hade det varit en helgdag så hade det nog varit kaos..


    Helger undviker jag absolut. Skönt att veta att vardagar är lugnare.
  • CitronTulo

    Har varit där ganska många gånger. Har man långt att åka så kan man göra det till en semestertripp och hyra stuga eller rum!

    Brukar se till att vara där när de öppnar på morgonen, då är det lugnt på parkeringen och även inne i affären.

    Enda gången som jag har behövt köa in i affären var när jag åkte dit med buss och alla bussar verkade komma ungefär samtidigt dit!

    Åk inte dit när det precis har varit löning! Inte heller på helger eller skollov eller veckorna innan jul!

    För att undvika att stressa upp dig så skriv en lista på vad du har tänkt att titta efter. Gärna uppdelad efter avdelningarna i varuhuset vartefter du passerar dem (borde gå att se på nätet).

    Förr var det ganska dålig kvalitet på vissa varor, främst kläder. Men nu är det absolut inget att klaga på!

    Tycker att det är synd att alla som enbart har kommit i kontakt med Gekås via dokusåpan tror att alla som åker dit är muppar!

  • Anonym (Åk)

    Vi åkte i lördags. Löningshelgen och allt. Var sär vid 1630 åkte hem vid 2030. Inga stopp bland tonvis av vagnar i butik, lugnt och skönt . Jag mår också dåligt av massa folk och stim men det gick jättebra!

    Blev lite nojig när jag såg hur full parkeringen var när vi kom.

    Behagligt och fick med hem precis det vi hade på listan och inte massa onödigt som jag brukar plocka på mig när jag blir stressad o ingen kan tänka som det lätt blir för mig pga folkmassor.

  • Avenia
    CitronTulo skrev 2019-09-30 07:36:29 följande:

    Har varit där ganska många gånger. Har man långt att åka så kan man göra det till en semestertripp och hyra stuga eller rum!

    Brukar se till att vara där när de öppnar på morgonen, då är det lugnt på parkeringen och även inne i affären.

    Enda gången som jag har behövt köa in i affären var när jag åkte dit med buss och alla bussar verkade komma ungefär samtidigt dit!

    Åk inte dit när det precis har varit löning! Inte heller på helger eller skollov eller veckorna innan jul!

    För att undvika att stressa upp dig så skriv en lista på vad du har tänkt att titta efter. Gärna uppdelad efter avdelningarna i varuhuset vartefter du passerar dem (borde gå att se på nätet).

    Förr var det ganska dålig kvalitet på vissa varor, främst kläder. Men nu är det absolut inget att klaga på!

    Tycker att det är synd att alla som enbart har kommit i kontakt med Gekås via dokusåpan tror att alla som åker dit är muppar!


    Tack för tips!
Svar på tråden Någon som har koll på Gekås?