• Mon 30 Sep 2019 13:23
    1098 visningar
    5 svar
    5
    1098

    Högt FSH

    Sitter helt förstörd med vetskapen om att mitt FSH ligger över 30... och jag har inte ens fyllt 30. Känns som att våra chanser att lyckas bli gravida är borta. Vi väntar på ett läkarbesök, som är 5 veckor bort. Så i min desperation och sorg vänder jag mig till er, alla er som har ett FSH över 20. Finns där hopp? Och vad har ni gjort för att maximera era chanser? Och finns det någon som har lyckats trots att chanserna varit små?

  • Svar på tråden Högt FSH
  • Sun 20 Oct 2019 19:47
    #1

    Hur har det gått? Jag fick oxå veta ungefär samma värden när jag var 34...nu är jag 40. Det är orättvist och förjävligt. Men det finns äggdonation som tur är. Har du testat AMH med? Ibland kan man ha ÄL trots lågt amh och högt fsh.. speciellt i så ung ålder son du är i..det behöver inte vara kört!!! Kram!

  • Mon 28 Oct 2019 20:06
    #2

    Har fått veta att jag har 3,9 i amh, vet dock inte om det är bra eller inte? Har tid hos läkaren i december, och denna väntan är olidlig. Hur gick det för dig? Och är det även möjligt för ÄD trots högt FSH?

  • Anonym (.)
    Mon 28 Oct 2019 20:19
    #3
    TiigerS skrev 2019-10-28 20:06:57 följande:

    Har fått veta att jag har 3,9 i amh, vet dock inte om det är bra eller inte? Har tid hos läkaren i december, och denna väntan är olidlig. Hur gick det för dig? Och är det även möjligt för ÄD trots högt FSH?


    3,9 är bra amh :) Skulle inte tro att du behöver göra ÄD bara för att du har högt fsh! helst ska man ta östrogen-prover i samband med fsh, och även LH. Har man pcos kan fsh vara högt. Kan det vara det du har? Högt fsh behöver inte betyda att man närmar sig klimakteriet!
  • Wed 30 Oct 2019 14:57
    #4
    TiigerS skrev 2019-10-28 20:06:57 följande:

    Har fått veta att jag har 3,9 i amh, vet dock inte om det är bra eller inte? Har tid hos läkaren i december, och denna väntan är olidlig. Hur gick det för dig? Och är det även möjligt för ÄD trots högt FSH?


    3,9 lät som bra AMH. Då är du troligtvis inte nära klimakteriet. Ja äggdonation kan ju göras även om man hamnat i klimakteriet. Det är det alternativ som finns då.
  • Thu 5 Nov 2020 22:01
    #5

    Hur har det gått för dig?

Svar på tråden Högt FSH