• Mon 30 Sep 2019 15:23
    1031 visningar
    5 svar
    5
    1031

    HJÄLP! Blödning i vecka 4 (4 veckor 5 dagar gravid)

    Hjälp mig gott folk!

    Kände idag mindre strålningar i livmodern och efter detta började det komma lite ljusrosa blod, en stund senare känner jag fortfarande lite strålningar o värk i mitten av buken, blödningen har skiftat till rött färskt blod.

    Har kontaktat 1177 som inte alarmerade så mycket på det och sa att jag skulle avvakta då det är vanligt att få blödning i tidig graviditet och att det är vanligt att få en blödning i vecka 4,8 och 12.

    Är det någon mer som känt liknande??

    Hit me!!

  • Svar på tråden HJÄLP! Blödning i vecka 4 (4 veckor 5 dagar gravid)
  • Mon 30 Sep 2019 15:27
    #1

    Det är skitjobbigt att inte veta 100 vad det är. Det är vanligt att få en liten blödning. Men blödning tillsammans med smärta låter som missfall. Detta är inget du kan söka hjälp för, du får avvakta och se om blödningen tilltar. Får du väldigt ont och stor blödning ska du självklart söka hjälp.

  • Mon 30 Sep 2019 18:07
    #2

    Jaa, jag blir ju så sjukt orolig :(

    Har ringt 1177 två gånger och båda gångerna säger dom att det är inget konstigt.

    Endast ifall jag skulle få extrem smärta då är det akuten som gäller.

    Just nu är ?värken? borta men jag blöder endast när jag kissar.

  • Mon 30 Sep 2019 20:37
    #3

    Som sagt, svårt att veta. Att det kommer när du kissar låter ju som att det kläms ut lite blod när du som krystar för att kissa, är det rött då hela tiden? Håll koll på om det kommer klumpar, dessa borde vara rätt små med tanke på hur tidigt det är i graviditeten. Du borde även köpa 2-3 graviditetstest, ett som du tar på morgonurinet imorgon och de andra 2 tar du om 2-3 veckor och jämför med det första för att se om det var ett missfall eller inte, isåfall borde dessa bli svagare med tiden. Lycka till, så tråkigt när detta händer. Började själv blöda i v. 7 och då konstaterades det att jag hade ett blåmärke på livmodern som förmodligen uppstod när det började växa därinne och nu är jag gravid i v. 40 och väntar bara på att föda, så det behöver inte alltid sluta i sorg! 

  • Mon 30 Sep 2019 20:46
    #4

    När jag fick missfall så svepte jag med fingret längs väggarna i slidan och fick då ut massa klumpar, blod och rester som inte hade hunnit blödas ut än utan liksom satt på slidväggarna. 

  • Tue 1 Oct 2019 13:42
    #5

    Hej alla fina!

    Tack för era svar, det resulterade i ett missfall som dom kunde konstantera på sjukhuset.

    Är väl bara o köra ny omgång med IVF.

    Tack!

Svar på tråden HJÄLP! Blödning i vecka 4 (4 veckor 5 dagar gravid)