• Anonym (Nervös)

Studera till förskollärare med småbarn hjälp

Hej! Behöver verkligen råd och blir tacksam för alla som orkar svara. Kortfattat: bor med sambo och min son (som kommer vara ca 7 mån vid utbildningsstart) Jag funderar på att studera till förskollärare och jag funderar på om jag ska läsa på plats i Stockholm eller på distans? Distans finns bl.a. På Mälardalens högskola med studieort Västerås. Är så förvirrad vad som är bäst att göra. Tankar, tips och råd mottages tacksamt! Mvh /

• Svar på tråden Studera till förskollärare med småbarn hjälp
  • Orkide

Det beror nog på hur du är som person. Tror du att du skulle klara av distans? Det krävs mer disciplin att plugga på distans.

• Anonym (Lisa)

Ska sambon vara f-ledig?

• Anonym (Nervös)
    Tow2Mater skrev 2019-09-30 19:20:47 följande:

Var bor du?

j bor i Stockholm
  • Anonym (Nervös)
    Anonym (Lisa) skrev 2019-09-30 18:53:14 följande:

Ska sambon vara f-ledig?

ja planen är att han är föräldraledig när jag börjar studera
  • Anonym (Nervös)
    Orkide skrev 2019-09-30 18:46:55 följande:

Det beror nog på hur du är som person. Tror du att du skulle klara av distans? Det krävs mer disciplin att plugga på distans.

jag blir nog mer stressad av distans tror jag... lite osäker på hur det skulle gå med motivationen..har läst kurser på komvux på distans och det har fungerar bra, men att läsa på universitet är ju en annan nivå..
  • Anonym (Förskollärare)

Jag velade mellan Södertörn och Mälardalen (distans) men valde Södertörn till slut på grund av att vfun behövde göras där borta. Tyckte att det skulle bli väldigt jobbigt med den resvägen varje dag under praktik-perioderna. Var väldigt nöjd med Södertörn.

• Anonym (Nervös)
    Anonym (Förskollärare) skrev 2019-09-30 21:42:14 följande:

Jag velade mellan Södertörn och Mälardalen (distans) men valde Södertörn till slut på grund av att vfun behövde göras där borta. Tyckte att det skulle bli väldigt jobbigt med den resvägen varje dag under praktik-perioderna. Var väldigt nöjd med Södertörn.

Valde du Södertörn före Stockholms universitet? Får jag fråga varför? :)
  • Guldbarb

Läste till förskollärare på distans. Började när äldsta sonen var 4 månader och blev färdig nu när yngsta var 5 månader. Sambon har tagit strö dagar vid behov. Jag har haft föreläsningar 1 dag i veckan och träffar på skolan ca en gång i månaden.

Svar på tråden Studera till förskollärare med småbarn hjälp