• Anonym (Lustsökaren)

    Noll sexlust

    Hej!


    Det är som så att jag under en längre tid har haft väldigt dålig sexlust. 


    Har fått erbjudande om att gå till en sexolog men det skulle kosta skjortan, så jag var tvungen att avstå... 


    Nu har jag träffat en kille som jag verkligen vill leva med, men som sagt, lusten är inte där. 


    Jag har knaprat antidepp under ca 2 års tid, och misstänker att detta kan ha en stor inverkan på min lust. MEN jag kan inte heller sluta med dem just nu, då jag precis återhämtat mig ifrån en depression och utbrändhet igen. 


    Även om jag vet att sex inte är allt så är det mycket, och jag har tidigare förlorat partners pga det här problemet. 


    Kan tillägga att jag även går på p-piller, och har testat flera olika, men de har samma effekt - dvs ingen sexlust. 


    Är det någon som vet något om ev. läkemedel att få vid såna här problem? Är lite skeptisk till naturläkemedlen som finns att köpa på apoteket. Är det någon som har använt något utav dessa? Funkar det? 

  • Svar på tråden Noll sexlust
  • Anonym (Jag med)

    Jag äter också antidepressiva och har knappt någon sexlust. Jag har fördelen att jag blir våt ändå och kan ha sex utan sexlust. Testat glidmedel?

  • Anonym (Lustsökaren)
    Anonym (Jag med) skrev 2019-10-01 12:34:58 följande:

    Jag äter också antidepressiva och har knappt någon sexlust. Jag har fördelen att jag blir våt ändå och kan ha sex utan sexlust. Testat glidmedel?


    Det är ju inte ens lite roligt att ha sex utan sexlust? 
  • Anonym (S)

    Sluta med p-pillren. De har både depression och minskad sexlust som vanlig bieffekt.

  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Lustsökaren) skrev 2019-10-01 12:36:51 följande:

    Det är ju inte ens lite roligt att ha sex utan sexlust? 


    Vem har sagt att sex måste vara roligt? Vill man ha ett förhållande så ingår sex. Oavsett om man har lust eller inte. Eller så kan du suga av honom?
  • Anonym (Lustsökaren)

    Jävlar i havet vilka syner ni har. Ni menar alltså att jag ska ''ställa upp'' och låta honom ligga med mig trots att jag själv inte har lust? 


    Och avsugningar ger jag bara när jag känner för det, jag är ingen docka som gör sånt så fort han vill. Hur jäkla kvinnoförnedrande tänk har ni egentligen?!


    ''Ställ upp och var glad, eller dö ensam'', är det kontentan?

  • Giftskåneman

    Men är nog som du själv skrev, du har krashade förhållande pga liten sexlust det är svårt, du ska ju inte ställa upp om du inte har lust det finns ju män med liten sexlust, asexuella, vet inte hur du ska hitta nån sån men kanske det bästa för dig?

  • Anonym (S)
    Anonym (Lustsökaren) skrev 2019-10-01 12:59:27 följande:

    Jävlar i havet vilka syner ni har. Ni menar alltså att jag ska ''ställa upp'' och låta honom ligga med mig trots att jag själv inte har lust? 

    Och avsugningar ger jag bara när jag känner för det, jag är ingen docka som gör sånt så fort han vill. Hur jäkla kvinnoförnedrande tänk har ni egentligen?!

    ''Ställ upp och var glad, eller dö ensam'', är det kontentan?


    Jag tycker verkligen du borde testa att sluta med p-pillren.

    Jag vet så många som blivit deprimerade och helt tappat lusten av p-piller inklusive mig själv. Det är inte värt att må så dåligt.
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Lustsökaren) skrev 2019-10-01 12:59:27 följande:

    Jävlar i havet vilka syner ni har. Ni menar alltså att jag ska ''ställa upp'' och låta honom ligga med mig trots att jag själv inte har lust? 

    Och avsugningar ger jag bara när jag känner för det, jag är ingen docka som gör sånt så fort han vill. Hur jäkla kvinnoförnedrande tänk har ni egentligen?!

    ''Ställ upp och var glad, eller dö ensam'', är det kontentan?


    Ja, i ett förhållande ställer man upp. Antingen sex med glidmedel eller avsugningar. Så har alltid jag tänkt iaf.
  • Anonym (Lustsökaren)
    Anonym (S) skrev 2019-10-01 13:04:02 följande:
    Jag tycker verkligen du borde testa att sluta med p-pillren.

    Jag vet så många som blivit deprimerade och helt tappat lusten av p-piller inklusive mig själv. Det är inte värt att må så dåligt.
    Problemet är ju bara att jag inte vill riskera att bli gravid om lusten väl kommer tillbaka... Vad använder/använde du för preventivmedel istället?
Svar på tråden Noll sexlust