• Anonym (?)

När dags att ta bort någon från sociala medier?

För mig brukar gränsen gå där folk aldrig längre interagerar, varken gillar eller kommenterar på månader, från att kanske ha gjort det konstant tidigare och man samtidigt ser att personen gillar många andras bilder och statusar.
    Då känns det liksom som att personen börjat reta sig på något med en och bara har kvar en för att snoka.

Vad får dig att vilja eller rent av ta bort någon från sociala medier?

• Svar på tråden När dags att ta bort någon från sociala medier?
  • Anonym (A)
    Anonym (?) skrev 2019-10-02 15:53:20 följande:

För mig brukar gränsen gå där folk aldrig längre interagerar, varken gillar eller kommenterar på månader, från att kanske ha gjort det konstant tidigare och man samtidigt ser att personen gillar många andras bilder och statusar.
    Då känns det liksom som att personen börjat reta sig på något med en och bara har kvar en för att snoka.

Vad får dig att vilja eller rent av ta bort någon från sociala medier?

Om du är ute efter en massa gilla-markeringar så ska du kanske inte ha sociala medier?

Folk tröttnar väl på att trycka gilla hela tiden, det är ju bara ett spel för galleriet. Den knappen finns ju där för att man ska bli beroende.
  • Anonym (Olika)

Såna jag blitt vänner med, men sen händer ingenting, folk som varit elaka mot mig eller folk som efter hand visar sig ha rakt motsatta värderingar som mig som jag inte vill bli förknippad med. Har blockat mängder med folk från F.B. Spyr man galla på mig blir man blockad.

• Anonym (?)
    Anonym (A) skrev 2019-10-02 15:57:21 följande:
    Om du är ute efter en massa gilla-markeringar så ska du kanske inte ha sociala medier?

Folk tröttnar väl på att trycka gilla hela tiden, det är ju bara ett spel för galleriet. Den knappen finns ju där för att man ska bli beroende.
    Nej, absolut inte! Har vänner som är väldigt oaktiva med sina gillningar mend då vet jag ju att de är så som personer. Däremot någon som frenetiskt gillar allt du lägger upp, sen inte gör det på flera månader men fortsätter gilla andras grejer, då känns det ju som att det är personligt.
  • Anonym (?)
    Anonym (A) skrev 2019-10-02 15:57:21 följande:

Och hur mycket vi än vill poängtera hur löjligt det är att bry sig om vilka som gillar eller ej, är sociala medier precis som verkligheten ett socialt spel där det lätt går att frysa ute folk eller "make statements" i sitt agerande eller icke-agerande.
  • Anonym (A)
    Anonym (?) skrev 2019-10-02 16:05:30 följande:
    Och hur mycket vi än vill poängtera hur löjligt det är att bry sig om vilka som gillar eller ej, är sociala medier precis som verkligheten ett socialt spel där det lätt går att frysa ute folk eller "make statements" i sitt agerande eller icke-agerande.
    Ja, känner du att folk är medvetet taskiga, så ta bort dom.
  • jeanette02

Det bästa jag gjort iaf inom sociala medier träsket var att rensa nästan alla från Facebook och ha en väldigt begränsad profil.

Tycker som du att folk som aldrig interagerar med en åker bort. Det känns så att de vill ha lite insyn i ens liv bara.

• jeanette02
    Anonym (?) skrev 2019-10-02 16:05:30 följande:

Precis så.
  • Egon den stora

Har aldrig tagit bort någon alls. Inte ens en störd person som skrivit rätt elaka saker om mig.

• Anonym (Eh)

Jag hade antagit att andra gått före i FB/instagrams algoritmer. Ser långt ifrån vad alla min vänner postar i flödet och oftast nyare vänners poster.

• Anonym (A 2)
    jeanette02 skrev 2019-10-02 16:39:30 följande:
    Det bästa jag gjort iaf inom sociala medier träsket var att rensa nästan alla från Facebook och ha en väldigt begränsad profil.
    Tycker som du att folk som aldrig interagerar med en åker bort. Det känns så att de vill ha lite insyn i ens liv bara.
    +1
Svar på tråden När dags att ta bort någon från sociala medier?