Finns det någon här som varit på kollo som barn?
Hur var det? Berätta om era erfarenheter.
Hur var det? Berätta om era erfarenheter.
Jag var på kollo från det att jag var 10 år till jag var 16 år.
Mina bästa sommarminnen jag har från barndomen.
Växte upp med en ensamstående missbrukande mamma så kollo räddade väl mina somrar om man säger så.
Var borta 19 dagar varje sommar.
Man får uppleva så mycket roliga saker och träffa så många nya vänner.
Min bästa vän idag ( är 36 år) är en tjej jag träffade på kollo när jag var 14 år.
Tycker alla barn borde få en chans att åka på kollo! Bara nyttigt att vara hemifrån några veckor, få träffa så mycket underbart folk och få uppleva så extremt roliga saker.
Ja många gånger som liten. Jag hade jättekul på kollo (roligast hade jag på ridlägrena dock) men min bror som var 2 år äldre klarade inte av det alls utan åkte hem efter 1-2 dagar.
Min son var på kollo en vecka som liten, han avskydde det. Han är stadsbarn (vuxit upp i Sthlm innerstad) så jag trodde han skulle uppskatta det.
Det beror med andra ord helt på barnet om det är bra eller inte.
Jag var på kollo från det att jag var 10 år till jag var 16 år.
Mina bästa sommarminnen jag har från barndomen.
Växte upp med en ensamstående missbrukande mamma så kollo räddade väl mina somrar om man säger så.
Var borta 19 dagar varje sommar.
Man får uppleva så mycket roliga saker och träffa så många nya vänner.
Min bästa vän idag ( är 36 år) är en tjej jag träffade på kollo när jag var 14 år.
Tycker alla barn borde få en chans att åka på kollo! Bara nyttigt att vara hemifrån några veckor, få träffa så mycket underbart folk och få uppleva så extremt roliga saker.
Jag var på kollo en gång på Gotland med min bästis. Vi hade jättekul! Det var nog ca 1982.
Kollo är en toppenidé.
Jag var på kollo i tre dagar när jag var 11. På kvällen tredje dagen klev jag glatt på en buss och åkte med flera byten mellan bussar och tåg 70 mil hem till farmor istället. Det var 1993.
Nu när jag letat just kollo de senaste åren för mina barn har jag mest hittat för unga med olika slags funktionhinder.