• Anonym (E.O)

    Ska träffa barnen för första gången

    Två pojkar, 3 och 6 år. Middag hemma hos dom. Vad ska man ha med sig?

  • Svar på tråden Ska träffa barnen för första gången
  • Anonym (pappa)

    Ett leende och tålamodet och ärligheten att kunna svara på deras en miljon frågor. Försök inte muta eller köpa dem med prylar eller godis.

    En blomsterkvast till deras förälder kanske.

  • Anonym (E.O)

    Det är barnen till en person jag dejtar.

  • ivar37

    En flaska vin till dejten och godis till barnen. Kanske fråga dejten innan om det är ok att du tar med godis.

  • Anonym (A)
    ivar37 skrev 2019-10-04 15:32:32 följande:
    En flaska vin till dejten och godis till barnen. Kanske fråga dejten innan om det är ok att du tar med godis.
    +1
  • Anonym (Singelpappa)

    Du verkar inte helt van vid barn? Det enklaste sättet att komma nära barn är att låta dem närma sig dig i deras eget tempo. Många barn skräms av påträngande vuxna med fejkade leenden (som eg är paniknervös!). Var avslappnad och visa engagemang när barnen visar att de vill ha kontakt.

  • Anonym (dogwisperer)

    Ingen större skillnad på barn och hundar.

    Låt barnen komma till dig, bjud inte på för mycket godis. Då ser dom dig som en godisbank och inte en snäll främling.

  • legomum

    Såpbubblor. Perfekt att blåsa bubblor och ha en kul stund tillsammans utan krav och helt vara i nuet.

  • ivar37
    legomum skrev 2019-10-04 20:02:37 följande:

    Såpbubblor. Perfekt att blåsa bubblor och ha en kul stund tillsammans utan krav och helt vara i nuet.


    Nej. Värdelöst. Blir bara kaos med 6 och 3-åring.
  • legomum
    ivar37 skrev 2019-10-04 20:11:16 följande:

    Nej. Värdelöst. Blir bara kaos med 6 och 3-åring.


    Kanske med dina barn då. Men långt ifrån alla.
  • ivar37
    legomum skrev 2019-10-04 21:10:22 följande:

    Kanske med dina barn då. Men långt ifrån alla.


    Haha...ok...bara mina barn då. Men du har säkert rätt. Har alltid varit en usel pappa och fördärvat mina barn.
  • ivar37
    MammaMusan skrev 2019-10-04 21:32:43 följande:

    Ett spel ni alla 4 kan spela tillsammans och lära känna varandra under tiden


    Alla usla förslag bara regnar in. Har ni verkligen barn och försökt dejta med 3 och 6-åring kvällstid?
  • Anonym (Qwerty)
    ivar37 skrev 2019-10-04 20:11:16 följande:

    Nej. Värdelöst. Blir bara kaos med 6 och 3-åring.


    Varför skulle det bli kaos?
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (E.O) skrev 2019-10-04 14:56:18 följande:

    Två pojkar, 3 och 6 år. Middag hemma hos dom. Vad ska man ha med sig?


    Skippa alkohol och godis, ta med en blomma och nåt enkelt, såpbubblor var väl ett jättebra förslag?
  • legomum

    Hur du än gör med att ta med något eller inte så är mitt råd utefter hur mina grabbar är.

    Ha tålamod, var beredd att bli visad alla leksaker och att få leka.

    Så fram med barnasinnet och njut av kvällen.

  • nernu

    Fråga vad de har gjort på förskolan vad fröken heter och vad de gillar att göra. Visa intresse och engagemang och busa lite med dem. Tror att det är bättre än present.

  • Ess

    Hade inte tagit med något åt dem för jag tycker det blivit tillgjort och smörigt.

Svar på tråden Ska träffa barnen för första gången