• Pastime

    Fungerade Duroferon (järn) bra eller dåligt för dig? Delta gärna i omröstningen :)

    Tänker då alltså främst på magen men även själva järn-upptaget. Liksom generellt, gick det bra att äta när du var gravid eller var du tvungen att byta järntillskott dvs det fungerade dåligt?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fungerade Duroferon (järn) bra eller dåligt för dig? Delta gärna i omröstningen :)
  • Jag är bara jag

    Varken Duroferon eller Niferex har funkat pga magen. Nu sista graviditeten fick jag tips om Sideral Forte av b.m istället och dom var ju suveräna! Lätt svälja, påverkar inte magen, fick snabbt upp järnvärdet. Svindyra så man hulkar, men det var det värt!

  • Kexsmula

    Fick den utskriven förra graviditeten och den fungerade bra, ibland blev jag lite hård i magen men då jag tar en annan medicin som också har detta som biverkning är det inte särskilt konstigt och lätt åtgärdat genom att dricka några påsar Movicol då och då. Vid denna graviditet har jag inte fått några järntabletter alls.

  • Pastime
    Jag är bara jag skrev 2019-10-04 17:18:37 följande:

    Varken Duroferon eller Niferex har funkat pga magen. Nu sista graviditeten fick jag tips om Sideral Forte av b.m istället och dom var ju suveräna! Lätt svälja, påverkar inte magen, fick snabbt upp järnvärdet. Svindyra så man hulkar, men det var det värt!


    Pris...? :o
  • Pastime
    Kexsmula skrev 2019-10-04 17:23:34 följande:

    Fick den utskriven förra graviditeten och den fungerade bra, ibland blev jag lite hård i magen men då jag tar en annan medicin som också har detta som biverkning är det inte särskilt konstigt och lätt åtgärdat genom att dricka några påsar Movicol då och då. Vid denna graviditet har jag inte fått några järntabletter alls.


    Skönt! Ska kolla upp Movicol om jag blir mer förstoppad då. Är redan hård i magen av graviditeten i sig så känns lite jobbigt att börja äta något som man bli ännu hårdare av!
Svar på tråden Fungerade Duroferon (järn) bra eller dåligt för dig? Delta gärna i omröstningen :)