• Mammamuu123

    Anmäld lärare

    Under den senaste veckan har en lärare på min dotters skola avskedats och anmälts då han har skrivit och sagt olämpliga saker till unga flickor på skolan.

    Det finns både ljudfiler och Mail på allt han skrivit och det är grovt. Det har pågått länge och började med att han ville gå in i tjejernas omklädningsrum för att ?prata med sin dotter? men det var ju för att smyg titta på de unga tjejerna. Sedan blev det värre och han gick fram till tjejerna på lektionstid och sa saker som ?jag vill penetrera dig? och liknande.

    Han har även två döttrar den ena tog livet av sig tidigare i år då hon fått reda på att godnatt pussen på könet som hon fått hela sitt liv av sin pappa inte var normalt och att hennes pappa har sexuellt utnyttjat henne.

    Ska jag flytta min dotter från skolan eller hålla kvar henne. Samtidigt som jag är frustrerad på att sånt här ens kan hända så händer det ju tyvärr ofta och på olika skolor.

    Förlåt om någon av informationen är fel men det är såhär jag och de andra föräldrarna har uppfattat det.

  • Svar på tråden Anmäld lärare
  • Anonym (o)

    Om han har avskedets finns väl ingen anledning att byta skola?

  • BurningDiamond

    Om läraren inte är kvar på skolan, och barnet trivs där, så är det väl bäst att hon stannar? Jag tänker att skolan kommer vara tvungna att ta tag i krishantering och göra utredningar så alla ev drabbade flickor (och pojkar?) får det stöd de behöver.

Svar på tråden Anmäld lärare