• Anonym (Längtan)

    Någon mer som fått missfall nu men vill försöka igen....

    Fick ett plus 14/9 men började smått blöda någon dag senare. Inte haft jätteont i magen men. Blöder nu lite som sparsam mens. I ons och fre på gyn för blodprov och vul, de såg inget och hcg sjunker ska nytt blodprov på fre. Hon såg myom som ska kontrolleras om några månader.

    Hur länge blödde du el kanske blöder du fortfarande, ska ni försöka med en gång el vänta. Jag blir snart 42 så känns som ska det bli en liten till så är det snart dags.

    Är väl bra att det blev ett missfall så kroppen gjorde det valet så slapp jag har gjort det en gång för ca 7 år sedan och det var jättejobbigt efter RUL få veta att det var kromosomfel och avbryta den graviditeten.

    Vill du följas åt mot ett nytt plus

  • Svar på tråden Någon mer som fått missfall nu men vill försöka igen....
  • Sannewaldt

    Det är tråkigt att höra. Missfall är inget som man ens skulle önska sin ovänn.

    Vi plussade i augusti. Fick jätte ont i magen för typ 3 veckor sedan. Viste inte då att det var missfall. Skulle till bm bara någon dag efter. Å pratade med henne. Och hon sa att det är vanligt att man har ont i magen och att man kan blöda under graviditeten. Man glömmer ju lätt hur det kändes under dom andra graviditeterna.

    Började blöda samma dag som jag va hos bm.det gick 1 vecka utan att det avtog. Hade lite små ont emellanåt. På måndagen veckan efter så tog jag kontakt med gym på sjukhuset. Fick tid samma dag. Åkte in dom tog blodprov och kollade ultraljud. Å då va det missfall.

    Det kändes fruktansvärt. Man va ju så inställd på ett barn. Det har nu gått en vecka sedan jag slutade blöda och vi har redan börjat försöka att skaffa ett till barn. Får se hur det går.

    Har 2 barn redan. Men vi vill ha ett till

  • Anonym (MonCheri)

    Vad ledsen jag blir att läsa.

    Plussade 23/8 och började blöda nu i torsdags men enbart rent blod i 4 dagar inga smärtor alls. Inga klumpar har kommit ut. Ringde gynmottagningen och rådfrågade och hon sa åt mig att ta ett nytt test efter 3-4 veckor eller ringa tillbaka om jag får ont. Denna väntan känns som en evighet. Jag mår illa och har haft ont i huvudet dygnet runt i 4 veckor nu. Så vi får helt enkelt vänta och se. Håller tummarna för dig att väntan på nytt plus inte blir lång.

  • Sannewaldt

    (Moncheri)

    Det är inget roligt att upptäcka att man har börjat blöda. Hoppas på att det går bra för dig. Och att det inte är något missfall.

    Jag kände på mig att det inte va något som stod rätt till. Det slutade göra ont i brösten. Jag måste inte illa som innan. Och kände mig inte så gravid längre som jag hade gjort innan.

    Håller tummarna för dig ????

  • Anonym (Längtan)

    Konstaterat missfall men känner mig lite less. Blödning Har minskat men krävs ännu trosskydd läkaren ringde igår och ska tillbaka om ca 14 dagar för nytt blodprov då hcg ännu inte är helt borta, det sjunker men....

  • Sannewaldt
    Anonym (Längtan) skrev 2019-10-19 05:49:28 följande:

    Konstaterat missfall men känner mig lite less. Blödning Har minskat men krävs ännu trosskydd läkaren ringde igår och ska tillbaka om ca 14 dagar för nytt blodprov då hcg ännu inte är helt borta, det sjunker men....


    Hur har det gått ?
Svar på tråden Någon mer som fått missfall nu men vill försöka igen....