• Anonym (Borrelia)

Väntetid på borreliaprov?

Hej!

Någon som vet hur lång tid det tar innan man får svar på borreliaprov?

• Svar på tråden Väntetid på borreliaprov?
  • Dexter dot com

Jag fick svar efter 5 dagar men jag tog prov på VC så proverna skickades och då tar det lite längre tid än om det finns labb där du tog prov.

• Anonym (Hedda)

Var uppmärksam på att man kan få flera infektioner från en fästing. Och borreliaproverna visar fel 50% av gångerna. Om andra infektioner satt ner ditt immunförsvars förmåga att bilda antikroppar så kan provet visa svagt och läkaren tror då att du inte har aktiv borrelia.

• Anonym (Hedda)
    Anonym (Borrelia) skrev 2019-10-06 18:08:00 följande:

Hej!

Någon som vet hur lång tid det tar innan man får svar på borreliaprov?

Har du fått "borreliaringen"? Isåfall ska du inte behöva vänta på behandling utan få antibiotika på en gång.
  • Anonym (Borrelia)

Jag fick en stor röd rund svullnad i samband med bettet, som satt kvar några dagar. Inte den klassiska ringen.

Fick ej behandling då jag är gravid, varför läkaren ville ha säkert svar från labb. Men är snart två veckor sedan jag tog provet!

Tack för svar iaf

• Anonym (A)

Hoppas att du får svar snart

• Anonym (Hedda)
    Anonym (Borrelia) skrev 2019-10-07 18:37:32 följande:

Jag fick en stor röd rund svullnad i samband med bettet, som satt kvar några dagar. Inte den klassiska ringen.

Fick ej behandling då jag är gravid, varför läkaren ville ha säkert svar från labb. Men är snart två veckor sedan jag tog provet!

Tack för svar iaf

Är du gravid så bör du få behandling så snabbt som möjligt. De bör skynda på med ditt fall så att borrelian och ev. andra infektioner inte sprids.

Det finns en borreliaförening (borrelia &tbe föreningen) ifall du känner att du inte får rätt hjälp.
  • Anonym (Borrelia)
    Anonym (Hedda) skrev 2019-10-08 18:10:49 följande:

Är du gravid så bör du få behandling så snabbt som möjligt. De bör skynda på med ditt fall så att borrelian och ev. andra infektioner inte sprids.

Det finns en borreliaförening (borrelia &tbe föreningen) ifall du känner att du inte får rätt hjälp.

Fast läkare ville absolut undvika behandling så långt det går eftersom medicinen kan ge fosterskador? Har dock inte fått svar än! Så förmodligen var det inget? Hmm..
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Borrelia) skrev 2019-10-09 17:44:20 följande:

Fast läkare ville absolut undvika behandling så långt det går eftersom medicinen kan ge fosterskador? Har dock inte fått svar än! Så förmodligen var det inget? Hmm..

Det finns många antibiotika som gravida kan ta. Det är bättre än om barnet föds med borrelia. Hoppas på det bästa!!
Svar på tråden Väntetid på borreliaprov?