• Sun 6 Oct 2019 20:01
    1293 visningar
    6 svar
    6
    1293

    Barn med mycket diarré och ofta illaluktande gaser

    Har försökt googla men på nått sätt kommer jag inte fram till något vettigt så jag tänkte kolla om någon t besitter på information eller kanske har upplevt samma?

    Min son är ofta väldigt lös i magen, ibland bara vatten. Under några veckor nu har han fisit hiskligt äckligt, går inte ens att vara i samma rum som han knappt.

    Inatt spydde han i sömnen helt utan anledning.

    Jag har såklart funderat på olika allergier, grejen är att han klagar aldrig på att han har ont i magen..

    Jag antar att om jag kontaktar vården som jag ska göra imorgon bitti att dom bara kommer hänvisa mig till att testa ta bort laktos osv.

    Men jag har utvecklat en hälsoångest och blir ju super orolig när det handlar om mina barn.

    Någon som har varit med om detta?

  • Svar på tråden Barn med mycket diarré och ofta illaluktande gaser
  • Anonym (Jag)
    Sun 6 Oct 2019 21:29
    #1

    Hur länge har detta pågått? Det kan vara magsjuka. Hur gammal är barnet? Ge vätskeersättning! Viktigt att han ej förlorar för mycket vätska så han måste dricka!

  • Sun 6 Oct 2019 21:31
    #2

    Gluten? Min son kräktes och hade vattendiaré innan vi fick börja med glutenfritt.

  • Anonym (.)
    Sun 6 Oct 2019 21:37
    #3
    Gusa skrev 2019-10-06 21:31:18 följande:

    Gluten? Min son kräktes och hade vattendiaré innan vi fick börja med glutenfritt.


    Jag tänkte också på gluten, eller möjligen komjölksprotein.

    Har han följt sina kurvor bra? Hur gammal är han?
  • Sun 6 Oct 2019 22:02
    #4

    Min som blev känslig mot mjölkprotein efter ett par envisa magsjukor förra vintern. Han var sen väldigt lös i magen o hade illaluktande gaser. Halvdålig aptit också. Efter läkarbesök så konstaterade man detta. Undvikit mjölkprotein i flera mån nu. Han är bättre i magen och vi ska snart börja ge mjölkprodukter igen. Men ska börja lite smått


    Mamma till 3
  • Mon 7 Oct 2019 08:24
    #5

    Glömde skriva ålder, han är 7 år. Det har hållt på några månader med avföringen och den har ju varit vattnig ibland..

    Jag ringde VC och fick en tid tills imorgon, så det känns bra. Just med olika allergier brukar man inte få väldigt ont i magen då?

  • Anonym (.)
    Mon 7 Oct 2019 15:04
    #6
    Trasan92 skrev 2019-10-07 08:24:55 följande:

    Glömde skriva ålder, han är 7 år. Det har hållt på några månader med avföringen och den har ju varit vattnig ibland..

    Jag ringde VC och fick en tid tills imorgon, så det känns bra. Just med olika allergier brukar man inte få väldigt ont i magen då?


    Det är vanligt med magont men man måste inte ha ont. Mjölkprotein är lurigt och som du ser i inlägget här strax ovan så kan de plötsligt inte tåla det, tillfälligt. Till exempel efter en magsjuka.

    Fundera på om det hände något särskilt när det började? Ändrad kost, resa, magsjuka?
Svar på tråden Barn med mycket diarré och ofta illaluktande gaser