• Anonym (hanna)

Arbete hemifrån! Snälla ge mig tips! med anonyma svar.

Hej

Det är så att jag desperat och snabbt behöver få en liten inkomst. Några tusenlappar i månaden gäller det. Av olika anledningar behöver jag arbeta hemifrån. Jag har ingen utbildning, men är bra på att exempelvis skriva. Att utbilda mig eller starta eget är inte aktuellt. Gällande arbetsuppgifter så är jag inte så kräsen, men mycket telefonsamtal skulle vara problematiskt.

Är det någon här som jobbar hemifrån? Eller andra som har tips?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Arbete hemifrån! Snälla ge mig tips! med anonyma svar.
  • Anonym (Svårt)

Finns typ inga såna jobb längre.

• Anonym (Ett par)

Det finns faktiskt en hel del jobb som går att sköta hemifrån utan utbildning: 

- Har ni elsparkcyklar i kommunen där du bor? Dessa hämtas av privatpersoner under natten och laddas i hemmet mot betalning. 

- God man: sköt andra personers ekonomi hemifrån. Kommunerna brukar ha skriande behov efter folk som kan hjälpa till med sådant. Ringer man till dem, så brukar de jubla. Det handlar alltså om folk på äldreboende, gruppboende etc. som inte har någon närstående som hjälper till att betala räkningar etc, så kommunen anlitar privatpersoner till att göra detta.

- Telefonintervjuare (alltså inte telefonförsäljare) utan där man får ett formulär med frågor från SIFO eller andra typer av bolag där man bara ska fråga om folks intressen, vad de röstar på och så vidare, men det funkar kanske inte för dig, som inte vill prata i telefon.

Om du känner att du kan tänka dig att sträcka dig utanför ytterdörren för jobb, så är Tidningsbärarna klockrena. Man får en bunt tidningar levererade utanför ytterdörren eller i närmaste busskur mitt i natten och sedan ska dessa stoppas i folks brevlådor innan klockan 5 på morgonen. 

• Trädgårdsland

Vet att jag sett reklam för att svara på enkäter på nätet, skulle kunna ge typ 4000kr/vecka eller något? Kommer inte ihåg vad det var, men kanske går att googla.

• Anonym (G)
    Trädgårdsland skrev 2019-10-07 09:34:10 följande:

Vet att jag sett reklam för att svara på enkäter på nätet, skulle kunna ge typ 4000kr/vecka eller något? Kommer inte ihåg vad det var, men kanske går att googla.

4000 kr/vecka låter alldeles för mycket.
  • Gameofthrones

Det finns mkt jobb om man bara letar och vill utbilda sig. Intresse måste finnas.

Jag väljer om jag vill jobba hemma eller kontoret. Självklart så finns det deadlines och redovisning, visa resultat. Jag jobbar med människor sitter mkt i möten och nya människor ganska ofta. Jobbar med säkerhet går inte in på detaljer.

Butiksägare kan du välja lite själv har man bra personal kan man vara hemma mer.

Socionom. Finns det olika kategorier avdelningar. Vet att det finns människor som jobbar hemma. Sen har man möten osv på arbetet.

Jobba med IT det är stort utbud på det.

Jobba som försäljare.

Är du intresserad av spå? Utbilda dig.

Frisör, starta eget.

Nagelteknolog starta eget

• smulpaj01

Snarare 4000kr per ÅR...
  • Anonym (hanna)

Det låter orimligt mycket, men bara 4000 i månaden vore okej. Du får gärna länka..

Annars har jag bara fått erbjudande om "chat" där "några av våra kunder vill bara prata konst och film med motsatt kön". Det låter ju för sjutton som prostitution och väldigt fishy.
  • Anonym (hanna)

Tack ni andra med för era tips.

• Trädgårdsland

www.triaba.se/

www.toppundersokningar.se/&device=t&matchtype=e&keyword=enkäter%20tjäna%20pengar&adposition=1t2&gclid=EAIaIQobChMIk-6Gy_-L5QIVmuiaCh12PAJUEAAYAiAAEgJfS_D_BwE

www.surveybee.se/&utm_source=google&utm_term=%2Benkäter%20%2Btjäna%20%2Bpengar&utm_adid=219623471668&utm_device=t&utm_medium=cpc&utm_campaign=317731763&utm_matchtype=b&utm_targetid=kwd-312306398602&utm_feeditemid=&utm_network=g&utm_devicemodel=&utm_placement=&utm_aceid=&gclid=EAIaIQobChMIk-6Gy_-L5QIVmuiaCh12PAJUEAAYAyAAEgJ_QPD_BwE

www.se.panelsok.net/

Verkar finnas lite olika. Jag har ingen erfarenhet själv. Men det kan ju vara värt att testa?

Eller här?

ecpo-se.gfk.com/dynaLoad.aspx

• Anonym (hanna)

Tack! Jag ska kolla upp allt.

Svar på tråden Arbete hemifrån! Snälla ge mig tips! med anonyma svar.