• Tue 8 Oct 2019 12:31
    265 visningar
    6 svar
    6
    265

    Är det dags att ge upp?

    Någon som varit i liknande sits?

    Jag är på BIM +9 med negativt gravtest. Var på tidigt VUL idag där det endast syntes en tjock slemhinna. Läkaren menar på att jag inte är gravid och att min mens bör komma när som helst. 

    Kom hem och har givetvis googlat runt som en galning. Som jag förstått kan tjock slemhinna tyda på att mens är på gång eller att man är gravid, men läkaren var ju så övertygad. 
    Finns det någon chans att det är fel? Att det ändå finns något litet där inne?

    Känner mig så uppgiven och letar efter alla små chanser till hopp som finns...

  • Svar på tråden Är det dags att ge upp?
  • Tue 8 Oct 2019 12:38
    #1

    Ja, tyvärr innebär ett negativt test på BIM+9 att du med största sannolikhet inte är gravid. Att slemhinnan är tjock är helt normalt eftersom du inte har haft mens, det är ju just denna som du blöder ut.

    Jag har varit i din situation och vet att hoppet sitter i länge. För mig kom mensen ca 2 v efter BIM. Hoppas det tar sig nästa gång.

  • Tue 8 Oct 2019 12:38
    #2

    Jag skulle ta läkarens ord. Förstår att du känner dig besviken : -( Du får försöka tänka att desto snabbare mensen kommer desto snabbare kan du/ni försöka igen! Lycka till <3

  • Tue 8 Oct 2019 12:49
    #3

    Ja det är väl åt det hållet det lutar. Så himla ledsamt när man VET att man haft ägglossning för runt 4 veckor sedan och aldrig brukar vara sen Gråter

    Har ju läst om de som plussat sent samt att det kan vara svårt att se något på ett så tidigt VUL

  • Tue 8 Oct 2019 20:03
    #4

    Många av dessa som "plussar sent" är sedan jätteförvånade när de flyttas tillbaka några veckor vid ultraljud. Är oddset störst att de 1. Plussade sent eller 2. Hade ägglossning senare än de trodde - plussade i rimlig tid i förhållande till ägglossning - och sedan flyttas tillbaka några veckor vid ultraljud? Jag gissar på alternativ nummer 2 ...

    Så, tyvärr är du nog inte gravid TS - om du med säkerhet vet när du hade ägglossning och detta är så pass långt efter det. Hoppas din mens dyker upp snart så ni kan försöka på nytt!


    Aniona skrev 2019-10-08 12:49:16 följande:

    Ja det är väl åt det hållet det lutar. Så himla ledsamt när man VET att man haft ägglossning för runt 4 veckor sedan och aldrig brukar vara sen 

    Har ju läst om de som plussat sent samt att det kan vara svårt att se något på ett så tidigt VUL


  • Thu 10 Oct 2019 07:25
    #5

    Tack för era svar

    Vet att ni antagligen har rätt och att jag inte är gravid men det är så svårt när kroppen spelar spratt med en

    Brukar aldrig vara sen och nu är det 11 dagar över tiden. 
    Ca 9-11 dagar efter ÄL hade jag en liten blödning som jag tolkade som en nidblödning
    Har mått illa till och från och haft molvärk och ont i svanken i drygt en vecka..

    Varför ska man bli sen just när man försöker skaffa barn och inte någon annan random månad när det inte spelar någon roll Skrikandes

  • Thu 10 Oct 2019 10:52
    #6
    Aniona skrev 2019-10-10 07:25:12 följande:

    Tack för era svar

    Vet att ni antagligen har rätt och att jag inte är gravid men det är så svårt när kroppen spelar spratt med en

    Brukar aldrig vara sen och nu är det 11 dagar över tiden. 

    Ca 9-11 dagar efter ÄL hade jag en liten blödning som jag tolkade som en nidblödning

    Har mått illa till och från och haft molvärk och ont i svanken i drygt en vecka..

    Varför ska man bli sen just när man försöker skaffa barn och inte någon annan random månad när det inte spelar någon roll 


    Kan vara placebo för att du så gärna vill, illamående brukar inte komma så fort men klart att undantag finns. Att mensen är sen o krånglar påverkar hela kroppen på konstiga sätt
Svar på tråden Är det dags att ge upp?