När livet inte blev som man tänkte sig...
Hej,
Tänkte kort dela med mig lite av mina tankar, jättetacksam för svar och råd...
Jag jobbade inom vården fram till knappt 3 år sedan, sedan dess har jag kämpat med mitt psykiska mående och det är inte säkert jag kan gå tillbaka och jobba inom vården. Sjukvården talar om en lugn sysselsättning, arbetsträning osv.
Jag har under denna tid tappat en del vänner och arbetskamrater, och det är jättejobbigt att förklara att jag gått in i väggen och att mitt liv antagligen inte kommer bli detsamma.
Jag har även slutat dejta och har inte mycket kvar av livet. Allt känns svårt. Dels vet jag inte vad säga till en potentiell dejt, dels letar jag även helst efter någon som förstår min situation. Och jag vet inte när allt ska vända med mitt liv. Jag känner att jag skulle behöva någon vid min sida, men samtidigt intalar jag mig att jag måste ordna upp livet först. Jag är redan 30+ (kvinna) och blir ju inte yngre, det tynger mig så klart. Jag vet inte hur jag ska tänka kring allt detta? Trodde livet skulle vara mer ordnat vid det här laget.
Finns det fler med liknande erfarenheter? Hur tänker ni kring er situation? Och tacksam även för funderingar från andra, oavsett liknande situation eller ej. Hur gör man när livet inte blev som man tänkte sig...