• Wed 9 Oct 2019 12:51
    623 visningar
    6 svar
    6
    623

    Hur skapa fotobok som BARA ska vara på datorn?

    Jag skulle vilja skapa en fotobok att ha att bläddra i enbart på datorn. Anledningen till detta är att jag vill kombinera foto och video, vilket så klart inte går i tryckt format. 

    Jag tänker alltså att det ska se ut precis som en fotobok men enbart vara digital, typ som ett bildspel om ni vill, men man ska också kunna lägga till bakgrunder, ramar, text etc. 

    Har försökt att skapa i datorns "bilder" funktion, har försökt leta efter program men får ENDAST varianter som sedan ska skickas på tryck och fraktas hem i fysisk bok. 

    Någon som sitter inne på svaret?

  • Svar på tråden Hur skapa fotobok som BARA ska vara på datorn?
  • Wed 9 Oct 2019 13:07
    #1

    Androidtrlefoner har denna funktion, tar du bild med mobilen, lägg till ramar och överför till datorn.

  • Wed 9 Oct 2019 13:49
    #2
    Giftskåneman skrev 2019-10-09 13:07:55 följande:

    Androidtrlefoner har denna funktion, tar du bild med mobilen, lägg till ramar och överför till datorn.


    Jag förstår, men det är inte det jag letar efter. Jag har alltså en hel drös med bilder i datorn. Jag vill lägga in dem i en fotobok som jag designar, så som man gör när man vill beställa en fotobok. Jag vill dock bara skippa sista biten med att beställa tryckt bok, jag vill bara ha den digitala versionen i datorn. 
  • Wed 9 Oct 2019 14:04
    #3

    Du kan flytta över bilderna till mobilen, fixa dem där, sen skapa mapp i datorn och flytta tillbaka.

    Jag tycker det är mycket lättare göra sånt i mobilen än i datorn.

  • Wed 9 Oct 2019 14:05
    #4

    Här, TS....

    http://fliphtml5.com/


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Wed 9 Oct 2019 14:23
    #5
    AniieeHär skrev 2019-10-09 14:05:52 följande:

    Här, TS....

    http://fliphtml5.com/


    Jag var inne på den sidan, men där verkar det som att man kan göra pdf till html och inte ett bild och video collage, eller har jag fattat fel?

    Jag vill alltså göra en bok på x antal sidor där varje sida innehåller bilder, video och text i ett collage som jag själv har "designat"/"ordnat" och denna bok ska alltså sparas på min dator (tex i pdf format eller annat lämpligt) så att jag kan bläddra i den sedan och titta på mina bilder, videos och text i en fin bok. 
  • Wed 9 Oct 2019 14:57
    #6

    Powerpoint?
    där kan du ju göra bildspel och mixa stillbilder med videos och lägga in text där du vill

Svar på tråden Hur skapa fotobok som BARA ska vara på datorn?