• Anonym (orolig)

    Hur lång tid efter missfall, väldigt orolig

    För sju månader sen fick jag missfall (ma v. 11 fostret dog i v. 5) och fick genomgå en cytotecbehandling och sedan en skrapning. Vi blev den gången gravida på fjärde försöket och jag tänkte att det förhoppningsvis skulle ta sig snabbt igen. Men nu har det gått sju månader och jag börjar bli väldigt orolig att något är fel, har också fått en fruktansvärd pms efter missfallet som inte gör det lättare att hålla humöret uppe. Kan något blivit fel efter missfallet och behandlingarna?

    Vad är era erfarenheter? Är det fler som haft svårare att bli gravida efter missfall? Där det tagit tid? Finns de någon som fått gå utredning? Tacksam för andras erfarenheter.

  • Svar på tråden Hur lång tid efter missfall, väldigt orolig
  • Anonym (K)

    Efter mitt andra mf tog det åtta försök innan jag blev gravid igen, trots att cykeln var som en klocka och jag fick äl varje månad. Min första graviditet blev på försök 1, andra graviditeten försök 3 (mf i v 7), tredje graviditeten försök 4 (fast det var andra äl efter mf, så efter det mf blev cykeln konstig och hoppade över äl varannan månad) och fjärde graviditeten, som alltså också blev ett mf, var oplanerad så det var egentligen inget försök alls.

  • Anonym (St932)

    Hej hur har det gått för dig TS? Är i samma situation som du

Svar på tråden Hur lång tid efter missfall, väldigt orolig